16-12-2023r.
godzina 21:20
www.bip.gov.pl
 
ELIMINACJE MIEJSKO – GMINNE OGÓLNOPOLSKIEGO TURNIEJU WIEDZY POŻARNICZEJ POD HASŁEM „MŁOD
Nowy dowód osobisty od 1 marca. Co się zmieni ?
Informacje o zmianach w urzędach po 01 marca 2015 roku.
Budżet na rok 2015 przyjęty
Usuwanie azbestu na terenie Gminy i Miasta Żuromin etap II
Gmina odzyskała 280.000 zł VAT
Wybory Burmistrza II tura
Rada Miejska VII Kadencji
Tereny Inwestycyjne w Żurominie
Wbudowanie aktu erekcyjnego pod nowy budynek KRUS-u w Żurominie
Koncepcja budowy obwodnicy płd-wsch Żuromina
Zabytek na pierwszym planie
Usuwanie azbestu na terenie Gminy i Miasta Żuromin etap I
YouthBank z wizytą w Urzędzie Gminy i Miasta Żuromin
Plan Żuromina
Regulamin
Formularz zgłoszenia zadania
Karta do głosowania
Projekty unijne 2010-2014
Inwestycje 2010-2014
Inwestycje 2006-2010
Inwestycje wykonane w 2014 roku
Planowane formy aktywizacji zawodowej przez PUP Żuromin w 2014 roku
Nabór na wolne stanowisko pracy w Wydziale Finansowym
Wybory Prezydenta RP - 2015
Harmonogram Zebrań Wiejskich - Wybór Sołtysa Kadencja 2015 - 2019 rok
Wybory Samorządowe 2014
Usuwanie i utylizacja materiałów zawierających azbest
Naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska
OSTRZEŻENIA METEOROLOGICZNE
OBWIESZCZENIE o zmianie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Sygnały alarmowe
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
KOMUNIKAT CEIDG: WAŻNA INFORMACJA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
www.mikroporady.pl
PAŃSTWOWA INSPEKCJA OCHRONY ROŚLIN I NASIENNICTWA
Ogłoszenie w sprawie uruchomienia Agencji Pocztowej w gminie miejsko-wiejskiej Żuromin
Rys historyczny...
Liczba mieszkańców
Urodzenia w mieście i gminie w latach 2005 - 2012
Zdjęcia Żuromina i okolic
Komenda Powiatowa Policji
OGŁOSZENIA Wydziału OKSZiSS
M-G Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Ogłoszenia Wydziału Infrastruktury Budownictwa i Ochrony Środowiska
Ochrona Środowiska
Konsultacje społeczne strategicznej oceny oddziaływania na środowisko
Informacja o dotacji
Harmonogram wywozu nieczystości stałych z Gminy i Miasta Żuromin 2015r
Ogłoszenia wydziału
Uchwały dotyczące gospodarki odpadami komunalnymi
Informacje dla przedsiębiorców
Ogłoszenia Wydziału Geodezji Gospodarki Nieruchomościami Rolnictwa i Planowania Przestrzennegp
Zespół Szkół nr1 w Żurominie
Zespół Szkół nr2 w Żurominie
SSP w Będzyminie
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Chamsku
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Kliczewie D.
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Poniatowie
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Raczynach
Przedszkole nr1 w Żurominie
Przedszkole nr2 w Żurominie
ORLIK Żuromin
Spis organizacji pozarządowych
Pełnomocnik do spraw współpracy z organizacjami pozarządowymi
Ogłoszenia w organizacjach pozarządowych
Sprawozdanie z konsultacji
Małe granty
Proste
Graficzne
Rejestr zmian
Witryna odwiedzona 763443 raz(y)


[Panel administracyjny]

Prawo lokalne :: Uchwały Rady Miejskiej :: Kadencja 2002-2006 :: Sesja Nr XVIII/2004


 

Sesja Nr XVIII/2004
UCHWAŁA Nr 169/XVIII/2004 Rady Miejskiej w Żurominie z dnia 26 kwietnia 2004 roku
w sprawie: określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, na wykonanie innych zadań niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonania zadań zleconych.

UCHWAŁA Nr 169/XVIII/2004

Rady Miejskiej w Żurominie

z dnia 26 kwietnia 2004 roku

 

 

w sprawie: określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, na wykonanie innych zadań niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonania zadań zleconych.

 

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. nr 142, poz. 1591 z późn zm.) i art. 118 ust. 2 pkt 2 przy uwzględnieniu art. 25, art. 71 i art. 92 pkt 5 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148 z późn. zm.) Rada Miejska w Żurominie uchwala, co następuje:

 

§ 1.

 

Określa się następujący tryb postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, na wykonanie zadań publicznych innych niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, sposobu jej rozliczenia oraz sposobu kontroli wykonania zadań zleconych.

 

I.           TRYB POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE DOTACJI

               

1)         Prawo ubiegania się o dotacje z budżetu Gminy i Miasta przysługuje podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, które realizują zadania własne gminy mające charakter użyteczności publicznej.

2)         Postępowanie o udzielenie dotacji prowadzone jest w trybie jawnego wyboru najkorzystniejszej oferty w oparciu o następujące zasady:

a)          powszechności,

b)         jawności,

c)          uczciwej konkurencji,

d)         pisemności postępowania.

3)         Podmiot wnioskujący o przyznanie dotacji na realizację wyodrębnionego zadania powinien przedstawić ofertę wykonania tego zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.

4)         Z wnioskiem o udzielenie dotacji występują organy uprawnione do reprezentowania i bieżącego kierowania działalnością.

5)         Wniosek powinien zawierać:

a)          dokładną nazwę podmiotu ubiegającego się o dotację wraz z informacją adresową,

b)         informację dotyczące statusu prawnego podmiotu oraz wiarygodności merytorycznej i finansowej, potwierdzone odpowiednimi dokumentami.

6)         Do wniosku należy załączyć:

a)          ofertę wykonania wyodrębnionego zadania,

b)         oświadczenie, w którym podmiot deklaruje, że:

-        ma wiedzę i doświadczenie oraz pracowników przygotowanych do wykonania zadania,

-        nie działa w celu osiągnięcia zysku,

-        jego sytuacja finansowa zapewnia wykonanie zadania.

 

7)         Oferta wykonania wyodrębnionego zadania powinna zawierać:

a)          szczegółową charakterystykę zadania przewidzianego do realizacji, w tym:

-        nazwę zadania i sposób realizacji,

-        termin realizacji,

-        liczbę osób objętych  zadaniem.

b)         wartość zadania wynikającą ze szczegółowej kalkulacji cenowej, ze wskazaniem źródeł finansowania,

c)          wykaz osób realizujących zadanie wraz z potwierdzeniem posiadanych kwalifikacji.

8)         Wnioski wraz z załącznikami, o których mowa w ust. 6 składane są w zamkniętych kopertach z dopiskiem „DOTACJA” w terminie wyznaczonym przez Burmistrza Gminy i Miasta pod adresem:

Urząd Gminy i Miasta w Żurominie, Plac Piłsudskiego 3, 09- 300 Żuromin

Na kopercie należy podać nazwę zadania i podmiotu ubiegającego się o dotację.

9)         Wnioski niekompletne nie będą rozpatrywane i podmiot ubiegający się o dotację zobowiązany jest do uzupełnienia wniosku w określonym terminie, po upływie którego wniosek będzie odrzucony.

10)      Publicznego otwarcia ofert dokonuje komisja konkursowa powołana przez Burmistrza Gminy i Miasta w terminie 7 dni od upływu terminu składania ofert. Przy otwieraniu ofert mogą być obecne wszystkie podmioty ubiegające się o dotację. Komisja podaje publicznie informacje dotyczące nazwy podmiotów i ich adresów, nazwy zadania i ceny ofert.

11)      Komisja dokonuje wyboru najkorzystniejszej oferty w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych na podstawie ustalonych przez siebie kryteriów dla każdego zadania.

12)      Z przeprowadzonego postępowania sporządza się protokół zawierający dokumentację podstawowych czynności związanych z postępowaniem.

13)      Burmistrz Gminy i Miasta podaje do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty informację o terminie i miejscu składania i otwarcia ofert oraz o wyborze najkorzystniejszej oferty.

14)      O przyznaniu dotacji Burmistrz Gminy i Miasta informuje pisemnie zainteresowanego.

15)      Uruchomienie dotacji jest poprzedzone zawarciem umowy przez Burmistrza Gminy i Miasta z wybranym podmiotem.

16)      Umowa powinna zawierać :

a)          szczegółowy opis zadania i termin jego wykonania,

b)         wielkość dotacji i tryb płatności,

c)          tryb kontroli wykorzystania dotacji i wykonania zadania,

d)         sposób i termin rozliczenia dotacji i zasady zwrotu niewykorzystanej częściowo dotacji lub jej całości w przypadku niezgodnego jej wykorzystania z celem, na który została udzielona.

 

II.         SPOSÓB ROZLICZENIA DOTACJI

 

1)         Dotacja rozliczana będzie na podstawie przedkładanych kopii rachunków, potwierdzonych „ za zgodność” – zgodnych z zakresem rzeczowo – finansowym realizowanego zadania.

2)         Do rozliczenia dotacji należy ponadto przedłożyć:

a)          zestawienie dokumentów potwierdzających wydatkowanie środków,

b)         sprawozdanie finansowe określające:

-        nazwę zadania,

-        koszt realizacji,

-        kwotę udzielonej dotacji.

c)          sprawozdanie merytoryczne określające:

-        krótki opis zadania,

-        ocenę osiągniętych efektów, w tym liczbę osób korzystających bezpośrednio lub pośrednio z dotacji,

-        problemy utrudniające realizację zadania.

3)         Dokumenty, o których mowa w ust. 1 i 2 powinny być podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń.

4)         Dokumenty rozliczeniowe przedkładane będą w terminie 14 dni po wykonaniu zadania.

5)         W przypadku nie wykonania umowy zgodnie z jej warunkami środki finansowe podlegają   zwrotowi wraz z odsetkami ustawowymi.

6)         Burmistrz Gminy i Miasta informuje w sposób zwyczajowo przyjęty o sposobie rozliczania podmiotu z otrzymanej dotacji.

 

III.            SPOSÓB KONTROLI WYKONANIA ZLECONEGO ZADANIA

 

1)         Kontroli wykonanego zadania dokonuje właściwa merytoryczne komisja stała Rady Miejskiej na podstawie kryteriów celowości, rzetelności i gospodarności.

2)         Kontrola wykonywana jest poprzez:

a)          wystąpienie do pracowników kontrolowanych podmiotów o udzielenie ustnych i pisemnych wyjaśnień,

b)         wgląd do ewidencji, sprawozdań oraz wszelkich innych akt i dokumentów podmiotu dotyczących realizowanego zadania,

c)          przeprowadzenie oględzin przebiegu określonych czynności.

3)         Kontrolę przeprowadza się w obecności przedstawiciela kontrolowanego podmiotu.

4)         Z wyników kontroli sporządza się sprawozdanie. Po jednym egzemplarzu sprawozdania otrzymuje kontrolowany podmiot, Burmistrz Gminy i Miasta, Przewodniczący Rady Miejskiej.

 

 

§ 2.

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Żuromin.

 

§ 3.

 

1)         Traci moc uchwała Nr 86/XVI/99 Rady Miejskiej w Żurominie z dnia 30 sierpnia 1999 roku w sprawie udzielania dotacji podmiotom realizującym zadania gminy.

2)         Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

 



Informację wytworzył(a): Rada Miejska w Żurominie
Informację dodał(a): Król Danuta
Ostatnia modyfikacja: 2004-06-28 08:52:27


drukuj wersja do druku



System wykonany przez firmę Javatech