UCHWAŁA Nr 169/XVIII/2004
Rady Miejskiej w Żurominie
z dnia 26 kwietnia 2004 roku
w sprawie: określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, na wykonanie innych zadań niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonania zadań zleconych.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. nr 142, poz. 1591 z późn zm.) i art. 118 ust. 2 pkt 2 przy uwzględnieniu art. 25, art. 71 i art. 92 pkt 5 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148 z późn. zm.) Rada Miejska w Żurominie uchwala, co następuje:
§ 1.
Określa się następujący tryb postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, na wykonanie zadań publicznych innych niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, sposobu jej rozliczenia oraz sposobu kontroli wykonania zadań zleconych.
I. TRYB POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE DOTACJI
1) Prawo ubiegania się o dotacje z budżetu Gminy i Miasta przysługuje podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, które realizują zadania własne gminy mające charakter użyteczności publicznej.
2) Postępowanie o udzielenie dotacji prowadzone jest w trybie jawnego wyboru najkorzystniejszej oferty w oparciu o następujące zasady:
a) powszechności,
b) jawności,
c) uczciwej konkurencji,
d) pisemności postępowania.
3) Podmiot wnioskujący o przyznanie dotacji na realizację wyodrębnionego zadania powinien przedstawić ofertę wykonania tego zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
4) Z wnioskiem o udzielenie dotacji występują organy uprawnione do reprezentowania i bieżącego kierowania działalnością.
5) Wniosek powinien zawierać:
a) dokładną nazwę podmiotu ubiegającego się o dotację wraz z informacją adresową,
b) informację dotyczące statusu prawnego podmiotu oraz wiarygodności merytorycznej i finansowej, potwierdzone odpowiednimi dokumentami.
6) Do wniosku należy załączyć:
a) ofertę wykonania wyodrębnionego zadania,
b) oświadczenie, w którym podmiot deklaruje, że:
- ma wiedzę i doświadczenie oraz pracowników przygotowanych do wykonania zadania,
- nie działa w celu osiągnięcia zysku,
- jego sytuacja finansowa zapewnia wykonanie zadania.
7) Oferta wykonania wyodrębnionego zadania powinna zawierać:
a) szczegółową charakterystykę zadania przewidzianego do realizacji, w tym:
- nazwę zadania i sposób realizacji,
- termin realizacji,
- liczbę osób objętych zadaniem.
b) wartość zadania wynikającą ze szczegółowej kalkulacji cenowej, ze wskazaniem źródeł finansowania,
c) wykaz osób realizujących zadanie wraz z potwierdzeniem posiadanych kwalifikacji.
8) Wnioski wraz z załącznikami, o których mowa w ust. 6 składane są w zamkniętych kopertach z dopiskiem „DOTACJA” w terminie wyznaczonym przez Burmistrza Gminy i Miasta pod adresem:
Urząd Gminy i Miasta w Żurominie, Plac Piłsudskiego 3, 09- 300 Żuromin
Na kopercie należy podać nazwę zadania i podmiotu ubiegającego się o dotację.
9) Wnioski niekompletne nie będą rozpatrywane i podmiot ubiegający się o dotację zobowiązany jest do uzupełnienia wniosku w określonym terminie, po upływie którego wniosek będzie odrzucony.
10) Publicznego otwarcia ofert dokonuje komisja konkursowa powołana przez Burmistrza Gminy i Miasta w terminie 7 dni od upływu terminu składania ofert. Przy otwieraniu ofert mogą być obecne wszystkie podmioty ubiegające się o dotację. Komisja podaje publicznie informacje dotyczące nazwy podmiotów i ich adresów, nazwy zadania i ceny ofert.
11) Komisja dokonuje wyboru najkorzystniejszej oferty w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych na podstawie ustalonych przez siebie kryteriów dla każdego zadania.
12) Z przeprowadzonego postępowania sporządza się protokół zawierający dokumentację podstawowych czynności związanych z postępowaniem.
13) Burmistrz Gminy i Miasta podaje do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty informację o terminie i miejscu składania i otwarcia ofert oraz o wyborze najkorzystniejszej oferty.
14) O przyznaniu dotacji Burmistrz Gminy i Miasta informuje pisemnie zainteresowanego.
15) Uruchomienie dotacji jest poprzedzone zawarciem umowy przez Burmistrza Gminy i Miasta z wybranym podmiotem.
16) Umowa powinna zawierać :
a) szczegółowy opis zadania i termin jego wykonania,
b) wielkość dotacji i tryb płatności,
c) tryb kontroli wykorzystania dotacji i wykonania zadania,
d) sposób i termin rozliczenia dotacji i zasady zwrotu niewykorzystanej częściowo dotacji lub jej całości w przypadku niezgodnego jej wykorzystania z celem, na który została udzielona.
II. SPOSÓB ROZLICZENIA DOTACJI
1) Dotacja rozliczana będzie na podstawie przedkładanych kopii rachunków, potwierdzonych „ za zgodność” – zgodnych z zakresem rzeczowo – finansowym realizowanego zadania.
2) Do rozliczenia dotacji należy ponadto przedłożyć:
a) zestawienie dokumentów potwierdzających wydatkowanie środków,
b) sprawozdanie finansowe określające:
- nazwę zadania,
- koszt realizacji,
- kwotę udzielonej dotacji.
c) sprawozdanie merytoryczne określające:
- krótki opis zadania,
- ocenę osiągniętych efektów, w tym liczbę osób korzystających bezpośrednio lub pośrednio z dotacji,
- problemy utrudniające realizację zadania.
3) Dokumenty, o których mowa w ust. 1 i 2 powinny być podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń.
4) Dokumenty rozliczeniowe przedkładane będą w terminie 14 dni po wykonaniu zadania.
5) W przypadku nie wykonania umowy zgodnie z jej warunkami środki finansowe podlegają zwrotowi wraz z odsetkami ustawowymi.
6) Burmistrz Gminy i Miasta informuje w sposób zwyczajowo przyjęty o sposobie rozliczania podmiotu z otrzymanej dotacji.
III. SPOSÓB KONTROLI WYKONANIA ZLECONEGO ZADANIA
1) Kontroli wykonanego zadania dokonuje właściwa merytoryczne komisja stała Rady Miejskiej na podstawie kryteriów celowości, rzetelności i gospodarności.
2) Kontrola wykonywana jest poprzez:
a) wystąpienie do pracowników kontrolowanych podmiotów o udzielenie ustnych i pisemnych wyjaśnień,
b) wgląd do ewidencji, sprawozdań oraz wszelkich innych akt i dokumentów podmiotu dotyczących realizowanego zadania,
c) przeprowadzenie oględzin przebiegu określonych czynności.
3) Kontrolę przeprowadza się w obecności przedstawiciela kontrolowanego podmiotu.
4) Z wyników kontroli sporządza się sprawozdanie. Po jednym egzemplarzu sprawozdania otrzymuje kontrolowany podmiot, Burmistrz Gminy i Miasta, Przewodniczący Rady Miejskiej.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Żuromin.
§ 3.
1) Traci moc uchwała Nr 86/XVI/99 Rady Miejskiej w Żurominie z dnia 30 sierpnia 1999 roku w sprawie udzielania dotacji podmiotom realizującym zadania gminy.
2) Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
|