UCHWAŁA Nr 138/XVI/2004
Rady Miejskiej w Żurominie
z dnia 27 lutego 2004 roku
w sprawie: określenia zasad i trybu konsultacji z mieszkańcami dotyczącymi uchwalenia statutów sołectw.
Na podstawie art. 35 ust. 1 w związku z art. 5a ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) Rada Miejska w Żurominie uchwala, co następuje:
§ 1.
Określa się następujące zasady i tryb przeprowadzenia konsultacji dotyczących uchwalania statutów sołectw:
- Projekt statutu sołectwa zostaje przedstawiony na ogólnym zebraniu mieszkańców sołectwa.
- O terminie zebrania określonego w pkt. 1 Sołtys zawiadamia mieszkańców na 7 dni przed terminem zebrania na tablicy ogłoszeń oraz w innych miejscach publicznych na terenie sołectwa lub w sposób zwyczajowo przyjęty.
- Z zebrania określonego w pkt. 1 Sołtys lub osoba przez niego upoważniona sporządza protokół zawierający w szczególności informacje o liczbie obecnych mieszkańców sołectwa i przebieg dyskusji.
- Mieszkańcy sołectwa mogą zgłaszać uwagi i propozycje do projektu statutu w terminie 7 dni od odbycia ogólnego zebrania mieszkańców Sołtysowi sołectwa.
- Sołtys jest zobowiązany przekazać uwagi i propozycje określone w pkt. 4 Burmistrzowi Gminy i Miasta Żuromin.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Żuromin oraz Sołtysom sołectw z terenu gminy Żuromin.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
|