16-12-2023r.
godzina 21:21
www.bip.gov.pl
 
ELIMINACJE MIEJSKO – GMINNE OGÓLNOPOLSKIEGO TURNIEJU WIEDZY POŻARNICZEJ POD HASŁEM „MŁOD
Nowy dowód osobisty od 1 marca. Co się zmieni ?
Informacje o zmianach w urzędach po 01 marca 2015 roku.
Budżet na rok 2015 przyjęty
Usuwanie azbestu na terenie Gminy i Miasta Żuromin etap II
Gmina odzyskała 280.000 zł VAT
Wybory Burmistrza II tura
Rada Miejska VII Kadencji
Tereny Inwestycyjne w Żurominie
Wbudowanie aktu erekcyjnego pod nowy budynek KRUS-u w Żurominie
Koncepcja budowy obwodnicy płd-wsch Żuromina
Zabytek na pierwszym planie
Usuwanie azbestu na terenie Gminy i Miasta Żuromin etap I
YouthBank z wizytą w Urzędzie Gminy i Miasta Żuromin
Plan Żuromina
Regulamin
Formularz zgłoszenia zadania
Karta do głosowania
Projekty unijne 2010-2014
Inwestycje 2010-2014
Inwestycje 2006-2010
Inwestycje wykonane w 2014 roku
Planowane formy aktywizacji zawodowej przez PUP Żuromin w 2014 roku
Nabór na wolne stanowisko pracy w Wydziale Finansowym
Wybory Prezydenta RP - 2015
Harmonogram Zebrań Wiejskich - Wybór Sołtysa Kadencja 2015 - 2019 rok
Wybory Samorządowe 2014
Usuwanie i utylizacja materiałów zawierających azbest
Naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska
OSTRZEŻENIA METEOROLOGICZNE
OBWIESZCZENIE o zmianie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Sygnały alarmowe
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
KOMUNIKAT CEIDG: WAŻNA INFORMACJA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
www.mikroporady.pl
PAŃSTWOWA INSPEKCJA OCHRONY ROŚLIN I NASIENNICTWA
Ogłoszenie w sprawie uruchomienia Agencji Pocztowej w gminie miejsko-wiejskiej Żuromin
Rys historyczny...
Liczba mieszkańców
Urodzenia w mieście i gminie w latach 2005 - 2012
Zdjęcia Żuromina i okolic
Komenda Powiatowa Policji
OGŁOSZENIA Wydziału OKSZiSS
M-G Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Ogłoszenia Wydziału Infrastruktury Budownictwa i Ochrony Środowiska
Ochrona Środowiska
Konsultacje społeczne strategicznej oceny oddziaływania na środowisko
Informacja o dotacji
Harmonogram wywozu nieczystości stałych z Gminy i Miasta Żuromin 2015r
Ogłoszenia wydziału
Uchwały dotyczące gospodarki odpadami komunalnymi
Informacje dla przedsiębiorców
Ogłoszenia Wydziału Geodezji Gospodarki Nieruchomościami Rolnictwa i Planowania Przestrzennegp
Zespół Szkół nr1 w Żurominie
Zespół Szkół nr2 w Żurominie
SSP w Będzyminie
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Chamsku
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Kliczewie D.
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Poniatowie
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Raczynach
Przedszkole nr1 w Żurominie
Przedszkole nr2 w Żurominie
ORLIK Żuromin
Spis organizacji pozarządowych
Pełnomocnik do spraw współpracy z organizacjami pozarządowymi
Ogłoszenia w organizacjach pozarządowych
Sprawozdanie z konsultacji
Małe granty
Proste
Graficzne
Rejestr zmian
Witryna odwiedzona 763443 raz(y)


[Panel administracyjny]

Prawo lokalne :: Uchwały Rady Miejskiej :: Kadencja 2002-2006 :: Sesja Nr XXIX/2005


 

Uchwała Nr 243/XXIX/2005 Rady Miejskiej w Żurominie z dnia 15 kwietnia 2005 r.
w sprawie: rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy i Miasta Żuromin za 2004 rok i udzielenia absolutorium Burmistrzowi Gminy i Miasta Żuromin z tego tytułu.

Uchwała  Nr 243/XXIX/2005

Rady Miejskiej w Żurominie

z dnia 15 kwietnia 2005 r.

 

 w sprawie:     rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy i Miasta Żuromin za 2004                         rok i udzielenia absolutorium Burmistrzowi Gminy i Miasta Żuromin z tego tytułu.

 

 

 

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) i art. 136 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148  z późn. zm.) Rada Miejska w Żurominie uchwala, co następuje:

 

§ 1

 

Po rozpatrzeniu sprawozdania z wykonania budżetu Gminy i Miasta Żuromin za 2004 rok udzielić absolutorium Burmistrzowi Gminy i Miasta Żuromin z tego tytułu.

 

§ 2

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

Sprawozdanie roczne z wykonania budżetu Gminy i Miasta Żuromin
za 2004 rok

 

 

 

Ogólne wyniki realizacji budżetu w 2004 roku.

Analiza budżetu Gminy i Miasta opracowana została w oparciu o sprawozdania
z wykonania dochodów i wydatków budżetowych za rok 2004.

Budżet Gminy i Miasta uchwalony przez Radę Gminy i Miasta w lutym 2004 roku był następujący:

DOCHODY

18.156.655

WYDATKI

17.363.155

WYNIK

793.500

 

W ciągu roku plan budżetowy po zmianach zamknął się kwotami:

 

DOCHODY

19.665.272

WYDATKI

19.620.034

WYNIK

45.238

 

Rada Miejska  dokonywała zmian następującymi uchwałami:

Nr 151/XVII/2004 z dnia 16 marca 2004 r.

Nr 153/XVIII/2004 z dnia 26 kwietnia 2004 r.

Nr 157/XIX/2004 z dnia 28 maja 2004 r.

Nr 186/XX/2004 z dnia 2 lipca 2004 r.

Nr 189/XXI/2004 z dnia 27 sierpnia 2004 r.

Nr 197/XXII/2004 z dnia 8 października 2004 r.

Nr 209/XXIV/2004 z dnia 29 listopada 2004 r.

Nr 219/XXV/2004 z dnia 30 grudnia 2004 r.

 

 

Burmistrz Gminy i Miasta dokonał zmian następującymi Zarządzeniami:

Nr 26/2004 z dnia 31 marca 2004 r.

Nr 48/2004 z dnia 31 maja 2004 r.

Nr 61/2004 z dnia 30 czerwca 2004 r.

Nr 87/2004 z dnia 30 września 2004 r.

Nr 105/2004 z dnia 30 listopada 2004 r.

Nr 115/2004 z dnia 31 grudnia 2004 r.

Zmiany nastąpiły również w przychodach i rozchodach budżetu Gminy i przedstawiały się następująco:

Wyszczególnienie

Budżet pierwotny

Budżet po zmianach

Realizacja

 I PRZYCHODY OGÓŁEM

 

389.198

389.198

Pożyczki z WFOŚ i GW

-          budowa kanalizacji sanitarnej
w ul. Targowej

-          wymiana stolarki okiennej w SSP Nr 2                  w Żurominie

-          docieplenie Przedszkola Nr 1
w Żurominie

 

 

 

180.000

 

170.000

 

39.198

 

 

180.000

 

170.000

 

39.198

II ROZCHODY OGÓŁEM

793.500

513.964

513.964

w tym:

-          spłata pożyczek do WFOŚ i GW

-          spłata kredytu do BISE

 

342.500

451.000

 

200.100

313.864

 

200.100

313.864

 

Z analizy realizacji budżetu wynika duża zmienność planowanych dochodów i wydatków w ciągu roku. Plan dochodów zwiększył się w porównaniu z planem pierwotnym uchwalonym przez Radę Miejską o 1.508.617 zł, natomiast plan wydatków o kwotę 2.256.879 zł. Przyczyną zwiększenia się planu dochodów i wydatków było otrzymanie przez gminę dodatkowych środków na zadania zlecone gminie, głównie na wypłatę świadczeń rodzinnych.

Dodatkowym powodem zwiększenia się planu wydatków były zaciągnięte pożyczki            z WFOŚiGW w kwocie 389.198 zł, rozdysponowanie wolnych środków z roku 2003
w kocie 79.528 zł.

Wykonanie dochodów w ciągu roku było nierównomierne. Głównym powodem były wpływy z udziału w podatku dochodowym.

W okresie od kwietnia do sierpnia nastąpił spadek dochodów dotyczących udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych o kwotę około 300.000 zł.

W miesiącach IX – XII wpływy z tytułu udziału w podatku dochodowym zwiększyły się, mimo tego do wykonania 100% planu zabrakło około 80.000 zł. Ogółem do wykonania planu dochodów zabrakło około 550.000 zł. Tak znaczne zmniejszenie dochodów spowodowało, że nie wszystkie zadania, zarówno inwestycyjne jak i bieżące, zostały wykonane w takim zakresie w jakim planowano   w miesiącu lutym 2004 roku.

Realizacja wydatków została szczegółowo opisana w dalszej części sprawozdania
z wykonania budżetu.

Udział wydatków inwestycyjnych w wydatkach ogółem stanowi 9,2%. Natomiast wielkość środków związanych z finansowaniem inwestycji w roku bieżącym i lat poprzednich wynosiła w roku 2004 kwotę 2.316.005 zł, co stanowi 12,17% wydatków ogółem. Planowane na rok 2004 spłaty rat pożyczek zmniejszyły się o kwotę 142.400 zł. Powodem było umorzenie przez WFOŚiGW 50% pożyczki zaciągniętej na budowę wodociągu Cierpigórz - Sadowo ( 35.000 zł), pożyczki zaciągniętej na budowę kanalizacji sanitarnej na osiedlu mieszkaniowym Cicha - FSO ( 64.400 zł) oraz wymianę stolarki okiennej w budynku Urzędu (43.000 zł).

 

DOCHODY BUDŻETU GMINY I MIASTA

 

Planowane dochody na początek roku wynosiły 18.156.655 zł. W trakcie roku plan dochodów zwiększył się do kwoty 19.665.272 zł, co daje wzrost o 8,3%. Wykonanie dochodów zamknęło się kwotą 19.111.552 zł, tj. 97,2%.

 

Dochody

Treść

Plan pierwotny

Plan po zmianach

Wykonanie

[%]

Dochody własne i udziały

w podatku dochodowym

8.145.501

8.125.966

7.572.246

93,2

Subwencja ogólna

9.162.876

9.250.608

9.250.608

100,0

Dotacja z budżetu państwa na

Finansowanie zadań zleconych

848.278

1.916.371

1.916.371

100,0

Dotacje z budżetu państwa na

Zadania własne

 

327.805

327.805

100,0

Środki ze źródeł pozabudżetowych

 

44.522

44.522

100,0

Ogółem

18.156.655

19.665.272

19.111.552

97,2

 

Z powyższego zestawienia wynika, że za rok 2004 zostały osiągnięte dochody
w wysokości 19.111.552 zł na planowane po zmianach 19.665.272 zł.

Realizacje dochodów w poszczególnych działach przedstawia załącznik Nr 1.

W poszczególnych działach wykonanie dochodów ukształtowało się następująco:

Dział 010 – Rolnictwo i łowiectwo

Dochody w tym dziale na plan 33.649 zł, wykonano 55.837 zł, tj. 165,9%, dotyczą:

-          pomoc finansowa w budowie wodociągu do Chodupki przekazana przez Urząd Gminy w Kuczborku – 22.384 zł;

-          darowizna rolników w budowie wodociągów wiejskich – 32.175 zł;

-          czynsz za dzierżawę terenów łowieckich, plan i wykonanie 1.278 zł.

Dział 700 – Gospodarka mieszkaniowa

Plan roczny 530.000 zł zrealizowano w wysokości 526.716 zł, tj. 99,4%.

Na dochody tego działu składają się:

a)       wpływy z tytułu dzierżawy i wieczystego użytkowania mienia komunalnego
na plan 130.000 zł, wpłynęło 134.134 zł, tj. 103,2%;

b)       wpływy z tytułu sprzedaży mienia komunalnego – plan 400.000 zł, wykonanie 392.582 zł, tj. 98,2%.

Dział 750 – Administracja publiczna

Ustalony plan dochodów 98.138 zł, wykonany został w wysokości 99.492 zł, tj. 101,4%. Na wykonanie tego działu składają się:

a)       dotacje na administrację zleconą – 91.943 zł;

b)       mandaty karne nakładane przez Straż Miejską – plan 5.000 zł; wykonanie – 4.296 zł;

c)       prowizje od wpłat za wymianę dowodów osobistych – 3.253 zł.

Dział 751 – Urzędy Naczelnych Organów Władzy Kontroli i Sądownictwa

Plan roczny 21.862 zł, wykonano w kwocie 21.862zł, tj. 100%.

Wpływy dotyczyły:

-          dotacji celowej na aktualizację spisu wyborców – 2.280 zł;

-          dotacji celowej na przeprowadzenie wyborów do Unii Europejskiej – 19.582 zł.

Dział 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

Plan roczny 1.300 zł, wykonanie 1.300 zł.

W tym:

-          dotacja celowa na obronę cywilną – 1.300 zł.

Dział 756 – Dochody od osób fizycznych, osób prawnych i innych jednostek
nie posiadających osobowości prawnej

Plan 6.933.945 zł zrealizowano w kwocie 6.605.493 zł, tj. 95,3%.

Dochodami tego działu są:

a)       wpływy z podatku dochodowego opłaconego w formie karty podatkowej na plan 100.000 zł, wpłynęło 67.072, tj. 67,7%;

b)       podatek od nieruchomości, na plan 2.580.000 zł, wpłynęło 2.487.049 zł, tj. 96,4%;

c)       podatek rolny od osób fizycznych i osób prawnych, plan 421.000 zł, wykonanie 388.753 zł, tj. 92,3%;

d)       podatek leśny, plan 2.700 zł, wykonanie 4.506 zł, tj. 166,9%;

e)       podatek od środków transportowych, plan 260.000 zł, wpłynęło 178.463 zł, tj. 68,6%;

f)         podatek od spadków i darowizn, na plan roczny 20.000 zł, wpłynęło 11.443 zł,
tj. 57,2%;

g)       podatek od posiadanych psów, plan 10.000 zł, wpłynęło 5.986 zł, tj. 59,9%;

h)       wpływy za sprzedaż alkoholu, plan 150.000 zł, wpłynęło  121.858 zł, tj. 81,2%;

i)         wpływy z opłaty targowej, plan 250.000 zł, wpłynęło 257.276 zł, tj. 102,9%;

j)         opłata skarbowa od czynności cywilno – prawnych, plan 200.000 zł, wykonanie 188.822 zł, tj. 94,4%;

k)       odsetki od nieterminowych wpłat podatków i opłat, wykonanie 22.149 zł;

l)         wpływy z opłaty skarbowej, plan 297.900 zł, wykonanie 322.211 zł, tj. 108,2%;

m)     udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych, plan 2.503.845 zł, wykonanie 2.445.218 zł, tj. 97,7%. Wpływy te są realizowane przez Ministerstwo Finansów;

n)       5% udziału wpływów z podatku dochodowego od osób prawnych, plan 126.000 zł, wykonanie 104.687 zł, tj. 83,1%. Realizacja wpływów następuje przez Urzędy Skarbowe.

W ciągu roku na zalegających w podatku rolnym oraz w podatku
od nieruchomości wystawiono 1277 upomnień oraz 231 tytułów wykonawczych
na kwotę 61.445 zł. Z czego zrealizowano 128 tytułów na kwotę 18.129 zł, 59 tytułów
na kwotę 5.287 zł Urząd Skarbowy zwrócił z protokołami nieściągalności.

Przy omawianiu dochodów budżetu Gminy i Miasta z tytułu podatków należy wspomnieć, że do Burmistrza Gminy i Miasta wpływa wiele podań od osób prawnych, jak i fizycznych o zastosowanie ulg należności podatkowych. Ogółem wpłynęło
30 podań w tym:

-          28 podań o umorzenie od osób fizycznych z czego 25 podań załatwiono pozytywnie, 3 podania odmownie – ogółem umorzono podatki na kwotę 14.857,24 zł;

-          2 podania od osób prawnych – podania dotyczyły umorzenia zaległości lub odsetek, z czego odmownie załatwiono 1 podanie, 1 – załatwiono pozytywnie – umorzono odsetki.

Skutki obniżenia górnych stawek podatkowych przez Radę Miejską wyniosły 805.310 zł.

Dział 758 – Różne rozliczenia

Plan roczny 9.270.608 zł, wykonanie 9.259.004 zł.

Wpływy dotyczyły:

1.       Subwencji przekazanej przez Ministerstwo Finansów, ogółem 9.250.608 zł.

W tym:

-          subwencja oświatowa – 6.423.491 zł,

-          część wyrównawcza – 2.533.540 zł,

-          część równoważąca – 258.601 zł,

-          uzupełnienie subwencji ogólnej – 34.976zł.

2.       Odsetki od środków na rachunku bankowym, plan 20.000 zł, wykonanie 8.396 zł.

Dział 801 – Oświata i wychowanie

Planowane wpływy w wysokości 235.343 zł zostały zrealizowane w kwocie 189.901 zł, tj. 80,7%. Pochodziły one z:

a)       wynajmu sal w placówkach oświatowych – 4.926 zł,

b)       dotacji celowych na dowożenie uczniów do szkół – 2.015 zł,

c)       środki pozyskane z innych źródeł – 23.031 zł,

d)       dotacje celowe na wyprawę dla dzieci z klas „I” – 9.397 zł,

e)       odpłatności za pobyt dzieci w przedszkolach – 150.532 zł.

Dział 852 – Pomoc społeczna

Wpływy w wysokości 2.066.382 zł na plan 2.129.911 zł, tj. 97% pochodziły z:

a)       dotacji z budżetu państwa na wypłatę zasiłków i pomoc w naturze – 278.986 zł;

b)       dotacji na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej – 309.000 zł;

c)       dotacji na wypłatę zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych – 7.111 zł;

d)       wpływów na usługi opiekuńcze – 29.262 zł;

e)       dotacje na dożywianie uczniów – 26.000 zł;

f)         dotacje na wypłatę świadczeń rodzinnych – 1.404.616 zł;

g)       składki na ubezpieczenia zdrowotne – 11.407 zł.

Dział 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza

Planowane wpływy, w wysokości 150.000 zł, zostały zrealizowane na kwotę 65.049 zł, tj. 43,4% pochodziły z:

a)       wpływów z tytułu odpłatności za sporządzenie posiłków w stołówkach szkolnych.

Dział 900 – Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska

Plan roczny 224.755 zł, wykonany został w kwocie 184.755, tj. 82,2%.

W tym:

-          refundacja wydatków z roku 2003 za oświetlenie dróg i ulic dla których Miasto
i Gmina nie jest zarządcą – 4.755 zł;

-          wpłaty gmin na budowę składnicy padliny w Franciszkowie – 60.000 zł;

-          dotacje na budowę składnicy padliny w Franciszkowie – 120.000 zł.

 Dział 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

Wpłynęło 35.761 zł. Jest to dotacja otrzymana z Powiatu na utrzymanie Powiatowo
– Miejskiej Biblioteki Publicznej zgodnie z podpisanym porozumieniem w kwocie 25.761 zł oraz dotacja celowa z budżetu państwa na zakup książek – 10.000 zł.

 

WYDATKI BUDŻETU GMINY I MIASTA

Planowane  wydatki budżetowe wg uchwały budżetowej Rady Miejskiej na 2004 rok wynosiły 17.363.155 zł, a po zmianach w ciągu roku 19.620.034 zł i przedstawiały się następująco:

Lp.

Wydatki budżetowe

Plan

pierwotny

[zł]

Plan po

zmianach

[zł]

Wykonanie

budżetu

[zł]

[%]

wykonania

1.

Bieżące własne

14.729.764

15.840.899

15.417.734

97,4

2.

Bieżące zlecone

848.278

1.852.662

1.852.662

100,0

3.

Inwestycje własne

1.691.500

1.915.520

1.754.535

91,1

4.

Rezerwy ogólne

40.910

-

-

-

5.

Rezerwy celowe

52.703

10.953

-

-

RAZEM

17.363.155

19.620.034

19.024.931

97%

 

Realizacja wydatków ogółem zamknęła się kwotą 19.024.931 zł, z tego:

-          wydatki bieżące – 17.270.396 zł,

-          wydatki inwestycyjne – 1.754.535 zł.

Realizacja wydatków w poszczególnych działach przedstawia załącznik Nr 2.

 

I        Wydatki bieżące budżetu

Wydatki bieżące własne i zlecone prowadzone w ramach budżetu Gminy i Miasta były zrealizowane w wysokości 19.024.931 zł, tj. 97% na plan 19.620.034 zł.

Wydatki te kształtowały się następująco w poszczególnych działach gospodarki narodowej:

Dział 010 – Rolnictwo i łowiectwo

Planowane wydatki 139.649 zł zrealizowane zostały w kwocie 137.959 zł, tj. 98,8%. Wydatki dotyczyły przekazanej składki dla Izb Rolniczych, zakupu karmy dla zwierząt łownych oraz rozbudowy sieci wodociągowych na terenie gminy.

Dział 600 – Transport i łączność

Planowane wydatki 991.528 zł zrealizowane zostały w kwocie 910.363 zł, tj. 91,8 %.

Wydatki dotyczyły:

1.       Utrzymania dróg dojazdowych do pól na terenie gminy – 37.241 zł. W ramach posiadanych środków finansowych nawieziono żwiru oraz wyrównano część dróg równiarką.

2.       Utrzymanie dróg na terenie Miasta – 221.741 zł. W ramach posiadanych środków finansowych wykonano:

-          naprawy nawierzchni dróg na terenie Miasta;

-          wymiana i naprawy oznaczeń pionowych i poziomych;

-          remont dróg dojazdowych na terenie Miasta i poza terenem;

-          modernizacja chodników;

3.       Ubezpieczenie dróg i ulic gminnych – 3.000 zł.

4.       Wydatki inwestycyjne – 479.612 zł.

5.       Wydatki na pomoc finansową udzieloną między Gminą a Starostwem
na dofinansowanie zadań inwestycyjnych – 168.769 zł.

Dział 710 – Działalność usługowa

Zaplanowane środki w wysokości 322.500 zł. Wykorzystane zostały w kwocie
317.808 zł, tj. 98,6%. W/w środki przeznaczone zostały na:

1.       Opracowania geodezyjne i kartograficzne – 38.039 zł.

2.       Opłata za zmianę przeznaczenia gruntu pod targowisko – 8.602 zł.

3.       Fundusz remontowy wspólnot mieszkaniowych – 64.541 zł.

4.       Płace i pochodne od płac dla pracowników z robót publicznych – 206.626 zł.

Dział 750 – Administracja Publiczna

W ramach planowanych środków w wysokości 1.799.875 zł, wydatkowano 1.751.115 zł, tj. 97,3%. Wydatki kształtowały się następująco:

1.         Wydatki związane z utrzymaniem administracji samorządowej na plan 1.540.440 zł, wydatkowano 1.505.243 zł, tj. 97,7%. Są to wydatki:

-          osobowy fundusz płac na plan 849.700 zł, wydatkowano 849.700 zł, tj. 100%,

-          wypłaty tzw. „13” – plan 80.000 zł, wykonanie 77.612 zł,

-          wypłata prowizji dla sołtysów i inkasentów opłaty targowej – plan 60.000 zł wykonanie 60.000 zł,

-          składki na ZUS i Fundusz Pracy – plan 176.900 zł, wykonanie 176.709 zł,

-          zakup materiałów i wyposażenia, plan 110.000 zł, wykonanie 105.271 zł.

Ważniejsze wydatki to:

§       zakup druków – 3.833 zł,

§       zakup paliwa i części do samochodu – 21.897 zł,

§       materiały kancelaryjne – 12.928 zł,

§       prasa i aktualizacja przepisów prawnych – 22.161 zł,

§       zakup odzieży ochronnej i uzupełnienie apteczek – 1.060 zł,

§       zakup komputerów, drukarek i oprogramowania – 25.853 zł,

§       zakup mebli – 1.758 zł,

§       zakup materiałów elektrycznych i hydraulicznych – 2.149 zł,

§       środki czystości – 2.160 zł;

-          zakup energii elektrycznej, wody oraz energii cieplnej, plan 50.000 zł, wykonanie 31.789 zł,

-          zakup usług pozostałych, plan 170.000 zł, wykonanie 169.961 zł,

ważniejsze usługi to:

·         obsługa bankowa – 6.912 zł;

·         usługi pocztowe – 38.626 zł;

·         rozmowy telefoniczne – 46.157 zł, w tym telefony komórkowe 6.399 zł.

Rozmowy telefoniczne oprócz pracowników Urzędu dotyczą Sołtysów, GSW oraz Ośrodka Doradztwa Rolniczego Poświętne.
W roku 2004 za prywatne rozmowy pracowników oraz instytucje nie podlegające pod Urząd dokonano zwrotu na kwotę 3.514 zł.

·         udostępnienie miejsca w internecie i obsługa strony internetowej – 1.708 zł,

·         obsługa prawna – 31.842 zł,

·         ogłoszenie konkursu na dyrektora szkoły i wypłata dla członków komisji – 4.291 85,

·         wywóz nieczystości – 1.062 zł,

·         przegląd samochodu – 92 zł,

·         szkolenie pracowników – 9.364 zł,

·         serwis systemów komputerowych – 5.224 zł,

·         opłaty komornicze – 1.790 zł,

·         naprawa kopiarek – 3.117 zł,

-          delegacje pracowników, plan 6.000 zł, wykonanie 3.836 zł, tj. 63,9%,

-          ubezpieczenie samochodu, budynku oraz wyposażenia – plan 10.000 zł, wykonanie 7.536 zł,

-          odpisy na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, plan 27.840 zł, wykonanie 22.829 zł, tj. 82%.

2.         Wydatki Rady Gminy – plan 75.000 zł, wykonanie 73.681 zł, 98,2%.

W tym:

-          diety Radnych, Przewodniczącej i V-ce Przewodniczącego – 68.708 zł,

-          zakup materiałów i wyposażenia – 4.973 zł,

3.         Wydatki związane z utrzymaniem administracji zleconej, plan 182.180 zł wykonanie 170.519 zł, tj. 93,6%.

Wydatki dotyczyły:

-          wynagrodzeń osobowych 110.000 zł, plan 110.000 zł,

-          pochodnych od wynagrodzeń na plan 27.830 zł, wydatkowano 26.329 zł,

-          wypłata tzw. „13” – na plan 9.350 zł, wydatkowano 8.067 zł,

-          wydatków związanych z zakupem materiałów i wyposażenia – 13.621 zł,

-          zakup usług – 12.502 zł,

4.       Pozostała działalność – plan 2.255 zł – wykonanie 1.672 zł.

Dział 751 – Urzędy Naczelnych Organów Władzy, Kontroli i Sądownictwa

Plan roczny 21.862 zł, wykonanie 21.862 zł.

W tym:

-          wydatki związane z aktualizacją spisu wyborców – 2.280 zł,

-          wydatki związane z wyborami do Unii Europejskiej – 19.582 zł.

Dział 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

Plan 55.600 zł, wykonanie 44.813 zł, tj. 80,6%.

W/w środki przeznaczone zostały na:

-          wydatki dotyczące Ochotniczych Straży Pożarnych tj. zakup mundurów, paliwa, wypłatę wynagrodzeń dla kierowców, remont samochodów i motopomp oraz ubezpieczenie samochodów i strażaków – plan 46.300 zł, wydatkowano – 38.096 zł,

-          obrona cywilna, plan i wykonanie 1.300 zł – wydatki dotyczyły organizacji
i szkolenie w zakresie obrony cywilnej, konserwację i przegląd sprzętu Obrony Cywilnej,

-          zakup materiałów i wyposażenia – 5.417 zł.

 

 

Dział 757 – Obsługa długu publicznego

Plan 70.200 zł, wykonanie 47.506 zł. Są to odsetki od kredytu z BISE oraz od pożyczek z WFOŚ.

Dział 801 – Oświata i Wychowanie

Plan roczny 9.648.151 zł, wykonanie 9.541.550 zł, tj. 98,9%.

Wydatki tego działu to:

1.       Środki przeznaczone na utrzymanie Szkół Podstawowych w wysokości 5.457.383 zł zostały wydatkowane w kwocie 5.422.078 zł, tj. 99,3%, z przeznaczeniem na:

-          wynagrodzenia osobowe – 3.239.036 zł,

-          tzw. „13” – 245.353 zł,

-          wypłaty dla osób fizycznych nie zaliczone do wynagrodzeń – 135.288 zł,

-          zakup żywności SSP Chamsk – 7.138 zł,

-          podróże służbowe – 4.907 zł,

-          składki ZUS i Fundusz Pracy – 710.347 zł,

-          zakup materiałów i wyposażenia – 371.233 zł,

-          zakup pomocy dydaktycznych – 25.317 zł,

-          energia, woda i gaz – 45.622 zł,

-          remonty placówek oświatowych – 60.150 zł,

-          ubezpieczenie budynków i wyposażenia – 11.061 zł,

-          odpisy na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych – 188.564 zł,

-          wydatki inwestycyjne – 378.062 zł.

2.       Dowożenie uczniów do szkół – 190.150 zł.

3.       Środki przeznaczone na bieżące utrzymanie gimnazjów w kwocie 2.404.221 zł, wydatkowano w kwocie 2.356.618 zł, z przeznaczeniem na:

-          wynagrodzenia osobowe – 1.671.288 zł,

-          dodatkowe wynagrodzenie roczne – 126.053 zł,

-          składki ZUS i Fundusz Pracy – 353.847 zł,

-          zakup materiałów i wyposażenia – 48.482 zł,

-          zakup pomocy naukowych – 3.255 zł,

-          zakup energii, wody i gazu – 23.055 zł,

-          zakup usług – 13.376 zł,

-          podróże służbowe – 5.127 zł,

-          ubezpieczenie budynku i wyposażenia – 4.645 zł,

-          odpisy na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych – 102.140 zł,

-          inne wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń – 5.350 zł.

4.       Pozostała działalność plan 95.356 zł, wykonanie – 95.338 zł.

W tym:

-          wynagrodzenia osobowe i pochodne od wynagrodzeń 2 pielęgniarek zatrudnionych w Szkołach Podstawowych – 36.653 zł,

-          dofinansowanie akcji letniej dzieci i młodzieży – 13.500 zł,

-          zajęcia ZHP w Szkołach Podstawowych – 10.000 zł,

-          odpisy na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych dla nauczycieli emerytów
i rencistów – 35.185 zł.

5.       Wydatki związane z utrzymaniem 2 przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych
– plan 1.498.543 zł – wykorzystano 1.477.366 zł, z przeznaczeniem na:

-            Osobowy Fundusz Płac – 868.455 zł,

-            ZUS i składka na Fundusz Pracy – 193.642 zł,

-            Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń – 13.032 zł,

-            tzw. „13” – 73.505 zł,

-            zakup materiałów i wyposażenia – 95.763 zł,

-            zakup środków żywności – 74.273 zł,

-            zakup pomocy naukowych – 6.914 zł,

-            zakup energii, wody i gazu – 19.705 zł,

-            zakup usług – 10.719 zł,

-            delegacje służbowe pracowników – 764 zł,

-            ubezpieczenie budynków i wyposażenia – 2.088 zł,

-            odpisy na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych – 49.031 zł,

-            wydatki inwestycyjne – 69.475 zł.

Dział 851 – Ochrona Zdrowia

Planowane środki w wysokości 150.000 zł, wykorzystano 103.953 zł, tj. 69,3%.

W tym:

-          wydatki inwestycyjne – 46.803 zł,

-          różne wydatki na rzecz osób fizycznych – 12.886 zł,

-          zakup materiałów i wyposażenia do świetlicy socjoterapeutycznej – 8.570 zł,

-          podróże służbowe krajowe – 286 zł,

-          zakup usług – 35.408 zł.

Dział 852 – Pomoc Społeczna

Na planowane środki w kwocie 3.505.711 zł, wydatkowano 3.398.503 zł, tj. 96,9%.
Na tę kwotę składały się środki z budżetu Gminy i Miasta w wysokości 1.435.800 zł
i środki z budżetu państwa w wysokości 1.962.703 zł.

Środki przeznaczono:

-          na świadczenia rodzinne oraz koszty związane z wypłatą świadczeń – 1.404.616 zł;

-          na wypłatę zasiłków i pomoc w naturze – 401.952 zł;

-          składki ZUS – 9.923 zł;

-          składki na Ubezpieczenia Zdrowotne – 11.407 zł;

-          na wypłaty dodatków mieszkaniowych – 790.000 zł;

-          zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne – 7.111 zł;

-          utrzymanie Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej – 712.941 zł.

Z tego:

a)       wynagrodzenie osobowe – 492.769 zł;

b)       tzw. „13” – 37.708 zł;

c)       składki ZUS i Fundusz Pracy – 103.776 zł;

d)       zakup materiałów i wyposażenia – 28.550 zł;

e)       zakup energii, woda i gaz – 11.518 zł;

f)         zakup usług (opłaty pocztowe, rozmowy telefoniczne, prowizje handlowe, drobne remonty itp.) – 7.183 zł;

g)       delegacje służbowe pracowników – 662 zł;

h)       ubezpieczenie wyposażenia i samochodu – 2.075 zł;

i)         odpisy na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych – 16.700 zł;

j)         różne wydatki na rzecz osób fizycznych – 12.000 zł;

-          dożywianie dzieci w szkołach podstawowych – 55.553 zł;

-          usługi opiekuńcze – 5.000 zł.

Dział 854 – Edukacyjna Opieka Wychowawcza

W tym dziale planowane środki w kwocie 177.207 zł, wydatkowano w wysokości 168.114 zł, tj. 94,9%.

W tym:

1.         Wydatki związane z utrzymaniem 2 świetlic szkolnych w kwocie 162.234 zł wykorzystano na:

-          wynagrodzenie osobowe – 82.011 zł,

-          tzw. „13” – 8.400 zł,

-          składki ZUS i Fundusz Pracy – 18.421 zł,

-          zakup żywności – 48.302 zł,

-          odpisy na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych – 5.100 zł.

Przy Szkołach Podstawowych na terenie miasta funkcjonują 2 świetlice szkolne prowadzące dożywianie dzieci. Wydatki na artykuły spożywcze pokrywane są przez rodziców oraz instytucję wspomagającą jaką jest MGOPS, natomiast wydatki dotyczące zatrudnienia pracowników pokrywane są z budżetu Gminy.

2.         Pozostała działalność, plan i wykonanie – 5.880 zł. Wydatki dotyczyły wypłaty Świadczeń Socjalnych dla nauczycieli, emerytów i rencistów.

Dział 900 – Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska

Planowane wydatki tego działu wynosiły 2.080.990 zł. Zrealizowane zostały
w 1.972.258 zł, tj. 94,8%. Zadania zrealizowane w tym okresie dotyczyły:

1.         Oczyszczanie miasta, planowane środki w wysokości 160.434 zł, wykorzystano
w 92,1%, tj. 147.804 zł.

Całoroczne oczyszczanie miasta obejmuje:

-        zamiatanie ulic,

-        wywóz nieczystości stałych z koszy ulicznych,

-        odśnieżanie i sypanie solą i piaskiem ulic,

-        odśnieżanie i sypanie piaskiem chodników.

Wywóz nieczystości stałych z koszy ulicznych wykonuje na podstawie zawartej umowy Spółka ŻZK, natomiast odśnieżanie ulic i chodników wykonuje się sprzętem zakupionym przez Gminę i osoby zatrudnione w ramach robót publicznych.

2.         Utrzymanie zieleni miejskiej na plan 25.000 zł, wydatkowano 24.704 zł. Prace w tym zakresie wykonywał Zakład Usług Remontowych i Konserwacyjnych.

3.         Oświetlenie ulic, na planowane 484.976 zł, wydatkowano 484.976 zł.

Powyższa kwota została wydatkowana na pokrycie kosztów związanych ze zużytą energią elektryczną na potrzeby oświetlenia dróg publicznych na terenie Gminy i Miasta oraz bieżącą konserwację sieci oświetlenia ulicznego.

4.         Wydatki inwestycyjne – plan 679.400 zł, wykonanie 619.086 zł, tj. 91,1%.

5.         Pozostała działalność, plan roczny 731.180 zł, wydatkowano 695.688 zł, tj. 95,2%.

W tym:

-          usługi wykonane przez ZURiK – 464.968 zł,

-          mapy geodezyjne i kartograficzne oraz opracowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy – 60.720 zł,

-          środki przekazane ŻZK na modernizację oczyszczalni ścieków – 170.000 zł.

Dział 921 – Kultura i Ochrona Dziedzictwa Narodowego

Planowane wydatki 571.761 zł, wykorzystano w 524.127 zł.

Wydatki dotyczyły:

-          Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w kwocie – 224.160 zł,

-          Powiatowo – Miejskiej Biblioteki Publicznej – 259.580 zł,

-          Remonty Domów Ludowych – 40.387 zł.

Dział 926 – Kultura Fizyczna i Sport

Plan roczny 85.000 zł, wykonanie 85.000 zł, tj. 100 %.

W tym:

-          środki przekazane dla klubu sportowego WKRA na szkolenie dzieci i młodzieży, wyjazdy na mecze, itp. – 85.000 zł.

II           Wydatki inwestycyjne budżetu przedstawia Załącznik Nr 3

Stan zadłużenia z tytułu kredytów długoterminowych i poręczeń na dzień 30.12.2004 roku ogółem wynosił 1.056.900 zł.

W tym :

1.       Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie
– 481.198 zł.

Z tego:

-          pożyczka na budowę kanalizacji sanitarnej w ul. Targowej w Żurominie – 180.000 zł, termin spłaty do 20.02.2006 r.,

-          pożyczka na wymianę stolarki okiennej w Zespole Szkół Nr 2 w Żurominie – 170.000 zł, termin spłaty do 20.08.2006 r.,

-          pożyczka na budowę wodociągu Wólka Kliczewska – Nadratowo Nowe i Stare 
– 60.000 zł, termin spłaty do 30.11.2005 r.,

-          docieplenie budynku Przedszkola Nr 1 w Żurominie – 39.198 zł – termin spłaty
do 20.08.2005 r.,

-          wymiana stolarki okiennej w budynku Urzędu – 32.000 zł – termin spłaty
do 30.08.2005 r.

2.       Bank Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych w Warszawie – kredyt na modernizacje systemu ciepłownictwa 284.302 zł, spłata do 15.05.2005 r.

3.       Poręczenie kredytu ŻZK – 291.400 zł.

W związku z tym, iż gmina posiada zadłużenie wynikające z zaciągniętych pożyczek
w kwocie 765.500 zł, wynik finansowy wynikający z urządzeń księgowych na koniec 2004 roku był ujemny i wynosił 724.117 zł. Różnicę pomiędzy kredytem, a wynikiem finansowym w kwocie 41.383 zł stanowią wolne środki, które zostaną rozdysponowane na sesji Rady Miejskiej do końca 2005 roku.

 

 

 

 



 Zalacznik_Nr_1_do_Uchwaly_Nr_243-XXIX-2005.doc
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 243/XXIX/2005
 Zalacznik_Nr_2_do_Uchwaly_Nr_243-XXIX_-2005.doc
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr 243/XXIX/2005
 Zalacznik_Nr_3_do_Uchwaly_Nr_243-XXIX-2005.doc
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr 243/XXIX/2005




drukuj wersja do druku



System wykonany przez firmę Javatech