16-12-2023r.
godzina 21:21
www.bip.gov.pl
 
ELIMINACJE MIEJSKO – GMINNE OGÓLNOPOLSKIEGO TURNIEJU WIEDZY POŻARNICZEJ POD HASŁEM „MŁOD
Nowy dowód osobisty od 1 marca. Co się zmieni ?
Informacje o zmianach w urzędach po 01 marca 2015 roku.
Budżet na rok 2015 przyjęty
Usuwanie azbestu na terenie Gminy i Miasta Żuromin etap II
Gmina odzyskała 280.000 zł VAT
Wybory Burmistrza II tura
Rada Miejska VII Kadencji
Tereny Inwestycyjne w Żurominie
Wbudowanie aktu erekcyjnego pod nowy budynek KRUS-u w Żurominie
Koncepcja budowy obwodnicy płd-wsch Żuromina
Zabytek na pierwszym planie
Usuwanie azbestu na terenie Gminy i Miasta Żuromin etap I
YouthBank z wizytą w Urzędzie Gminy i Miasta Żuromin
Plan Żuromina
Regulamin
Formularz zgłoszenia zadania
Karta do głosowania
Projekty unijne 2010-2014
Inwestycje 2010-2014
Inwestycje 2006-2010
Inwestycje wykonane w 2014 roku
Planowane formy aktywizacji zawodowej przez PUP Żuromin w 2014 roku
Nabór na wolne stanowisko pracy w Wydziale Finansowym
Wybory Prezydenta RP - 2015
Harmonogram Zebrań Wiejskich - Wybór Sołtysa Kadencja 2015 - 2019 rok
Wybory Samorządowe 2014
Usuwanie i utylizacja materiałów zawierających azbest
Naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska
OSTRZEŻENIA METEOROLOGICZNE
OBWIESZCZENIE o zmianie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Sygnały alarmowe
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
KOMUNIKAT CEIDG: WAŻNA INFORMACJA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
www.mikroporady.pl
PAŃSTWOWA INSPEKCJA OCHRONY ROŚLIN I NASIENNICTWA
Ogłoszenie w sprawie uruchomienia Agencji Pocztowej w gminie miejsko-wiejskiej Żuromin
Rys historyczny...
Liczba mieszkańców
Urodzenia w mieście i gminie w latach 2005 - 2012
Zdjęcia Żuromina i okolic
Komenda Powiatowa Policji
OGŁOSZENIA Wydziału OKSZiSS
M-G Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Ogłoszenia Wydziału Infrastruktury Budownictwa i Ochrony Środowiska
Ochrona Środowiska
Konsultacje społeczne strategicznej oceny oddziaływania na środowisko
Informacja o dotacji
Harmonogram wywozu nieczystości stałych z Gminy i Miasta Żuromin 2015r
Ogłoszenia wydziału
Uchwały dotyczące gospodarki odpadami komunalnymi
Informacje dla przedsiębiorców
Ogłoszenia Wydziału Geodezji Gospodarki Nieruchomościami Rolnictwa i Planowania Przestrzennegp
Zespół Szkół nr1 w Żurominie
Zespół Szkół nr2 w Żurominie
SSP w Będzyminie
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Chamsku
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Kliczewie D.
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Poniatowie
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Raczynach
Przedszkole nr1 w Żurominie
Przedszkole nr2 w Żurominie
ORLIK Żuromin
Spis organizacji pozarządowych
Pełnomocnik do spraw współpracy z organizacjami pozarządowymi
Ogłoszenia w organizacjach pozarządowych
Sprawozdanie z konsultacji
Małe granty
Proste
Graficzne
Rejestr zmian
Witryna odwiedzona 763443 raz(y)


[Panel administracyjny]

Prawo lokalne :: Uchwały Rady Miejskiej :: Kadencja 2002-2006 :: Sesja Nr XLII/2006


 

Uchwała Nr 393/XLII/2006 Rady Miejskiej w Żurominie z dnia 6 września 2006 roku
w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaje i szczegółowość materiałów informacyjnych towarzyszacych projektowi budżetu.

 

 

                                          

UCHWAŁA   NR 393/XLII/2006

RADY MIEJSKIEJ  w ŻUROMINIE

z dnia 6 września 2006 roku

 

 

 

W sprawie  procedury uchwalania budżetu oraz rodzaje i szczegółowość materiałów

informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

 

  

 

          Na podstawie art.53 ust.1,2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym

( Dz.U. z 2001 r.Nr.142 poz.1591 z późn. zm.) oraz art.179,180,181,182,183,184  ustawy

z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz.U. Nr.249 z 2005 r. poz.2104 z

późn.zm.) Rada Miejska w Żurominie uchwala co następuje :

 

     § 1.

 

  1. Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy i Miasta opracowują i przedkładają Burmistrzowi w terminie do dnia 15–go października roku poprzedzającego rok budżetowy założenia do planów rzeczowych oraz planów finansowych z podziałem na działy , rozdziały i paragrafy klasyfikacji dochodów i wydatków, wraz z objaśnieniami i uzasadnieniem.
  2. Radni mogą składać Skarbnikowi Gminy wnioski do projektu budżetu w terminie do dnia 20 października roku poprzedzającego rok budżetowy.

§ 2.

 

Skarbnik opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków do projektu budżetu w oparciu o:

  1. Materiały wymienione w § 1.
  2. Informację Ministra Finansów o planowanej na dany rok kwocie dochodów z tytułu udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych oraz rocznej łącznej kwocie subwencji.
  3. Obliczenie kwoty dochodów własnych gminy, dotacji celowych na realizację zadań własnych oraz zleconych z zakresu administracji rządowej..
  4. informacje o wskaźnikach wykorzystanych przy opracowaniu budżetu państwa.
  5. Przewidywane wykonanie budżetu w roku poprzedzającym rok budżetowy.               

§ 3.

 

1.        Burmistrz Gminy i Miasta przygotowuje , na podstawie materiałów opracowanych     przez Skarbnika Gminy , projekt uchwały budżetowej i przyjmuje go w formie zarządzenia.

2.        Burmistrz Gminy i Miasta opracowuje prognozę łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne , wynikającej z  planowanych i zaciągniętych zobowiązań oraz informację o stanie mienia komunalnego.

3.        Projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniem, informacją o stanie mienia

komunalnego oraz prognozą łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata

następne, wynikającej z planowanych i zaciągniętych zobowiązań Burmistrz Gminy i Miasta przedkłada Radzie Miejskiej oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.

4.        Opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej Burmistrz Gminy i Miasta jest obowiązany przedstawić, przed uchwaleniem budżetu – Radzie Miejskiej.

                                                              § 4.

 

1.        Przewodniczący Rady Miejskiej przesyła projekt budżetu wraz z materiałami informacyjnymi stałym komisjom rady nie później niż w terminie 7 dni od daty jego otrzymania.

2.        Komisje Rady w terminie 10 dni odbywają posiedzenia, na których formułują na piśmie

swoje opinie o projekcie budżetu wraz z innymi wnioskami .W przypadku zgłoszenia

propozycji wprowadzenia do budżetu nowego wydatku lub zwiększenia wydatku przewidzianego w projekcie, istnieje obowiązek wskazania  przez komisje źródła jego

sfinansowania.

3.        Komisja Budżetu i Finansów po zapoznaniu się z opiniami pozostałych komisji

przedstawia Burmistrzowi Gminy ostateczną opinię o projekcie budżetu w terminie

5 dni od daty ich przedstawienia.

         4.   W posiedzeniu Komisji Budżetu i Finansów , na których opiniowany jest projekt

budżetu , uczestniczą przewodniczący pozostałych komisji, Burmistrz Gminy i Miasta oraz Skarbnik Gminy.

 

                                                                § 5.

                                                                     

W  terminie 7 dni od przekazania projektu uchwały budżetowej Radzie Miejskiej, Burmistrz Gminy i Miasta przekazuje podległym jednostkom organizacyjnym Gminy i Miasta informacje o kwotach dochodów i wydatków budżetowych przyjętych w projekcie uchwały budżetowej w szczegółowości :

 

1.  dochody – dział, rozdział, paragraf,

2.  wydatki -  nie mniejszej niż dział, rozdział oraz grupy wydatków określone w art.167

     ustawy o finansach publicznych,

  1. projektowane kwoty dochodów podlegających przekazaniu do budżetu państwa związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami.

                  

§ 6.

 

1. Kierownicy jednostek organizacyjnych gminy składają projekty planów finansowych      wraz z wyjaśnieniami Burmistrzowi Gminy i Miasta w terminie  do 30 dni od otrzymania   informacji o   której mowa w § 3 .

2. Burmistrz Gminy i Miasta weryfikuje otrzymane projekty planów finansowych pod względem ich zgodności z projektem uchwały budżetowej i w przypadku stwierdzenia różnic wprowadza w nich odpowiednie zmiany , informując o ich dokonaniu kierownika jednostki , w terminie 7 dni od dnia otrzymania projektu planu finansowego.

3. Projekt planu finansowego jednostki organizacyjnej gminy , zweryfikowany przez Burmistrza Gminy i Miasta w trybie określonym w § 7 ust.2 , stanowi podstawę gospodarki finansowej jednostki do dnia uchwalenia budżetu gminy i miasta.

 

§ 7.

 

Uchwałę budżetową Rada Miejska uchwala przed rozpoczęciem roku budżetowego , a w szczególnie uzasadnionych przypadkach – nie później niż do dnia 31 marca roku budżetowego.

 

§ 8.

 

Przebieg sesji budżetowej winien zawierać w szczególności następujące punkty :

1)       odczytanie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem Burmistrza Gminy i Miasta,

2)       odczytanie opinii Komisji stałych w tym Komisji Finansów i Budżetu,

3)       odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,

4)       odczytanie stanowiska Burmistrza Gminy i Miasta w sprawie opinii Komisji,

5)       dyskusja,

6)       głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.

 

§9.

 

  1. W przypadku nie przyjęcia budżetu przez Radę Miejską przed końcem roku poprzedzającego rok budżetowy- przedstawiony przez Burmistrza Gminy i Miasta projekt budżetu stanowi podstawę gospodarki finansowej gminy i miasta – jednak nie później niż do 31 marca roku budżetowego.
  2. W przypadku nie uchwalenia budżetu gminy w terminie określonym w par.10 ust. 1

obowiązuje procedura określona w art. 183 ust.3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r.

o finansach publicznych.

 

§ 10

1.       Projekt uchwały budżetowej określa :

1)        prognozowane dochody Gminy i Miasta według źródeł i działów klasyfikacji;

2)        wydatki budżetu Gminy i Miasta  w podziale na działy i

rozdziały klasyfikacji wydatków z wyodrębnieniem :

a)       wydatków bieżących, w tym w szczególności :

                     - wynagrodzeń i pochodnych wynagrodzeń,

- dotacji,

- wydatków na obsługę długu gminy,

- wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym z

   tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez gminę

b)       wydatków majątkowych;

3)       źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenia nadwyżki budżetowej gminy;

4)       przychody i rozchody budżetu gminy i miasta,

5)       wydatki na programy i projekty realizowane ze środków funduszy strukturalnych i Funduszy Spójności,

6)       plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych jednostek budżetowych i dochodów własnych jednostek budżetowych,

7)       plany przychodów i wydatków funduszy celowych,

8)       limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych,

9)       upoważnienie dla Burmistrza Gminy i Miasta do zaciągania zobowiązań :

- na finansowanie wydatków na wieloletnie programy  inwestycyjne, na programy i projekty realizowane za środków

Unii Europejskiej oraz zadania wynikające z kontraktu wojewódzkiego,

- z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest

          niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostek i termin   

          zapłaty upływa w roku następnym,

10)     zakres i kwoty dotacji przedmiotowych,

11)    dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami,

12)    dotacje inne jak określone w lit.k przekazane na podstawie odrębnych przepisów , związanych z realizacją zadań gminy,

13)    dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego,

14)     wydatki związane z wieloletnim programem inwestycyjnym z uwzględnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów,

 

 

2. Projekt uchwały  budżetowej może zawierać:

1)       upoważnienie dla Burmistrza Gminy i Miasta do zaciągania kredytów i       pożyczek oraz emisji  papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku  budżetowego deficytu budżetu gminy,

2)       upoważnienie dla Burmistrza Gminy i Miasta do dokonywania zmian w budżecie w zakresie określonym w art.188 ust.2 ustawy o finansach publicznych

3)       inne postanowienia dotyczące wykonania budżetu gminy .

 

3. Projekt uchwały budżetowej gminy określa dochody z tytułu wydawania       zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

4.  Projekt uchwały budżetowej może zawierać rezerwy celowe i ogólną.

  

§ 11.

 

Do projektu uchwały budżetowej Burmistrz Gminy i Miasta dołącza :

1)       objaśnienia,

2)       informację o stanie mienia komunalnego

3)       prognozę łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne wynikające z planowanych i zaciągniętych zobowiązań.

 

§ 12.

 

1) Objaśnienia do projektu budżetu powinny zawierać  w zakresie dochodów- omówienie poszczególnych źródeł ze wskazaniem sposobu

       i podstaw ich kalkulacji,

2) w zakresie wydatków – uzasadnienie poszczególnych rodzajów wydatków według rodzajów klasyfikacji budżetowej z wyszczególnieniem :

     a) wydatków na zadania własne o charakterze obligatoryjnym,

     b) wydatków na zadania z zakresu administracji rządowej zleconych gminie,

     c) dotacji udzielonych z budżetu,

     d) wydatków na inwestycje i zakupy inwestycyjne,

3) omówienie przychodów związanych z pokryciem deficytu budżetowego oraz rozchodów związanych z ewentualnymi spłatami zaciągniętego kredytu bankowego, pożyczek,

4) informacje o finansowaniu zadań inwestycyjnych obejmują :

    a) nazwę inwestycji

    b) rok rozpoczęcia ,planowany termin zakończenia,

    c) wielkość nakładów  zrealizowanych,

    d) stan zaawansowania robót,

    e) źródła finansowania, w tym zaangażowanie środków gminy,

    f) plan wydatków inwestycyjnych w roku budżetowym.

 

§ 13.

 

Burmistrz Gminy i Miasta opracowuje informację o stanie mienia komunalnego zawierającą :

 

4)       dane dotyczące przysługujących gminie praw własności,

5)       dane dotyczące :

a) innych niż własność praw majątkowych, w tym w szczególności o          ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym,

wierzytelnościach, udziałach w spółkach , akcjach,

b) posiadania ;

 

6)       dane o zmianach w stanie mienia komunalnego w zakresie określonym w pkt.

1 i 2 od dnia złożenia poprzedniej informacji,

4)  dane o dochodach uzyskanych z tytułu wykonania praw własności , innych 

      Praw majątkowych oraz z wykonania posiadania mienia,

                 5)  inne dane i informacje o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia  komunalnego.

 

§ 14.

 

Traci moc Uchwała Nr 306/XLVI/2002  Rady Miejskiej w Żurominie z dnia 8

października 2002 roku w sprawie procedury uchwalenia budżetu oraz rodzaje i szczegółowości materiałów  informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

 

§ 15.

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Żuromin .

                                                           

§ 16.

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu.





drukuj wersja do druku



System wykonany przez firmę Javatech