16-12-2023r.
godzina 21:21
www.bip.gov.pl
 
ELIMINACJE MIEJSKO – GMINNE OGÓLNOPOLSKIEGO TURNIEJU WIEDZY POŻARNICZEJ POD HASŁEM „MŁOD
Nowy dowód osobisty od 1 marca. Co się zmieni ?
Informacje o zmianach w urzędach po 01 marca 2015 roku.
Budżet na rok 2015 przyjęty
Usuwanie azbestu na terenie Gminy i Miasta Żuromin etap II
Gmina odzyskała 280.000 zł VAT
Wybory Burmistrza II tura
Rada Miejska VII Kadencji
Tereny Inwestycyjne w Żurominie
Wbudowanie aktu erekcyjnego pod nowy budynek KRUS-u w Żurominie
Koncepcja budowy obwodnicy płd-wsch Żuromina
Zabytek na pierwszym planie
Usuwanie azbestu na terenie Gminy i Miasta Żuromin etap I
YouthBank z wizytą w Urzędzie Gminy i Miasta Żuromin
Plan Żuromina
Regulamin
Formularz zgłoszenia zadania
Karta do głosowania
Projekty unijne 2010-2014
Inwestycje 2010-2014
Inwestycje 2006-2010
Inwestycje wykonane w 2014 roku
Planowane formy aktywizacji zawodowej przez PUP Żuromin w 2014 roku
Nabór na wolne stanowisko pracy w Wydziale Finansowym
Wybory Prezydenta RP - 2015
Harmonogram Zebrań Wiejskich - Wybór Sołtysa Kadencja 2015 - 2019 rok
Wybory Samorządowe 2014
Usuwanie i utylizacja materiałów zawierających azbest
Naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska
OSTRZEŻENIA METEOROLOGICZNE
OBWIESZCZENIE o zmianie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Sygnały alarmowe
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
KOMUNIKAT CEIDG: WAŻNA INFORMACJA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
www.mikroporady.pl
PAŃSTWOWA INSPEKCJA OCHRONY ROŚLIN I NASIENNICTWA
Ogłoszenie w sprawie uruchomienia Agencji Pocztowej w gminie miejsko-wiejskiej Żuromin
Rys historyczny...
Liczba mieszkańców
Urodzenia w mieście i gminie w latach 2005 - 2012
Zdjęcia Żuromina i okolic
Komenda Powiatowa Policji
OGŁOSZENIA Wydziału OKSZiSS
M-G Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Ogłoszenia Wydziału Infrastruktury Budownictwa i Ochrony Środowiska
Ochrona Środowiska
Konsultacje społeczne strategicznej oceny oddziaływania na środowisko
Informacja o dotacji
Harmonogram wywozu nieczystości stałych z Gminy i Miasta Żuromin 2015r
Ogłoszenia wydziału
Uchwały dotyczące gospodarki odpadami komunalnymi
Informacje dla przedsiębiorców
Ogłoszenia Wydziału Geodezji Gospodarki Nieruchomościami Rolnictwa i Planowania Przestrzennegp
Zespół Szkół nr1 w Żurominie
Zespół Szkół nr2 w Żurominie
SSP w Będzyminie
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Chamsku
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Kliczewie D.
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Poniatowie
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Raczynach
Przedszkole nr1 w Żurominie
Przedszkole nr2 w Żurominie
ORLIK Żuromin
Spis organizacji pozarządowych
Pełnomocnik do spraw współpracy z organizacjami pozarządowymi
Ogłoszenia w organizacjach pozarządowych
Sprawozdanie z konsultacji
Małe granty
Proste
Graficzne
Rejestr zmian
Witryna odwiedzona 763443 raz(y)


[Panel administracyjny]

Prawo lokalne :: Uchwały Rady Miejskiej :: Kadencja 2006-2010 :: Sesja Nr XVIII/2008


 

Uchwała Nr 98/XVIII/08 Rady Miejskiej w ŻUrominie z dnia 28 lutego 2008 roku
w sprawie Programu Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy i Miasta Żuromin na 2008 rok.

Uchwała Nr 98/XVIII/08

Rady Miejskiej w Żurominie

z dnia 28 lutego 2008 roku

 

 

w sprawie Programu Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy i Miasta Żuromin na 2008 rok.

 

 

            Na podstawie art. 10 ust. 1, 2 i 3 ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2005 r., Nr 179, poz. 1485 z późn. zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miejska w Żurominie uchwala, co następuje:

 

 

§ 1.

 

PROGRAM PRZECIWDZIAŁANIA NARKOMANII DLA GMINY ŻUROMIN na rok 2008

 

1. Wstęp

 

Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2008 opracowany został zgodnie z treścią Ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii z dnia 29 lipca 2005r. oraz założeniami Krajowego Programu Przeciwdziałania Narkomanii.

USTAWA z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z dnia 19 września 2005 r. Nr 179 poz. 1485 z późn. zm.), w art. 10 stanowi, że:

ust. 1.Przeciwdziałanie narkomanii należy do zadań własnych gminy, obejmujących:

 

1) zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych i osób zagrożonych uzależnieniem;

2) udzielanie rodzinom, w których występują problemy narkomanii, pomocy psychospołecznej i prawnej;

3) prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej, edukacyjnej oraz szkoleniowej w zakresie rozwiązywania problemów narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie zajęć sportowo-rekreacyjnych dla uczniów, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych;

4) wspomaganie działań instytucji, organizacji pozarządowych i osób fizycznych, służących rozwiązywaniu problemów narkomanii;

5) pomoc społeczną osobom uzależnionym i rodzinom osób uzależnionych dotkniętym ubóstwem i wykluczeniem społecznym i integrowanie ze środowiskiem lokalnym tych osób z wykorzystaniem pracy socjalnej i kontraktu socjalnego.

 

ust. 2. Wójt (burmistrz, prezydent miasta) w celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 1,

 opracowuje projekt Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii, zwanego

 dalej „Gminnym Programem”, uwzględniając zadania określone w art. 2

 ust. 1 pkt. 1-3 oraz kierunki działań wynikające z Krajowego Programu. Gminny

 Program stanowi część gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych.

ust.3. Gminny Program uchwala rada gminy.

ust.4. Gminny Program jest realizowany przez jednostkę wskazaną w tym programie.

ust.5. W celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 1 pkt 5, wójt (burmistrz, prezydent

 miasta) może powołać pełnomocnika.

Natomiast USTAWA z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jednolity: Dz. U. 2007 r. Nr 70 poz. 473) w art. 182 mówi, że:

Dochody z opłat za zezwolenia wydane na podstawie art. 18 lub art. 181 oraz dochody z opłat określonych w art. 111 wykorzystywane będą na realizację gminnych programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz Gminnych Programów, o których mowa w art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii, i nie mogą być przeznaczane na inne cele.

 

Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy i Miasta Żuromin opracowany został w oparciu o diagnozę sytuacji przeprowadzonej w okresie: 12.03 – 27.03.2007 r. przez zespół:

1. Andrzej Rutowski - członek Miejsko – Gminnej Komisji Rozwiązywania

 Problemów Alkoholowych

2. Beata Suchoparska - pracownik Ośrodka Pomocy Rodzinie i Uzależnień

3. Zbigniew Rzymowski - przedstawiciel Komendy Powiatowej Policji w Żurominie

4. Andrzej Staroń - członek Zespołu Koordynacyjnego ds. Przeciwdziałania

 Narkomanii w Powiecie Żuromińskim

5. Piotr Wlizło - członek Zespołu Koordynacyjnego ds. Przeciwdziałania

 Narkomanii w Powiecie Żuromińskim

6. 6. Anna Bilicka - pracownik Ośrodka Pomocy Rodzinie i Uzależnień

 

ROZDZIAŁ I

 

Realizatorzy programu.

 

1. Wydział Oświaty, Kultury, Zdrowia, Sportu i Spraw Socjalnych Urzędu Gminy i Miasta Żuromin.

2. Ośrodek Pomocy Rodzinie i Uzależnień:

- Punkt Konsultacyjno – Informacyjny dla osób uzależnionych i ich rodzin oraz dla ofiar i sprawców przemocy w rodzinie;

- świetlica o charakterze profilaktycznym i socjoterapeutycznym w Żurominie

- Grupa Wsparcia dla osób uzależnionych i współuzależnionych.

3. Miejsko – Gminna Komisja rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Żurominie.

4. Dyrektorzy szkół oraz realizatorzy programów profilaktycznych wśród dzieci i młodzieży oraz rodziców na terenie placówek oświatowych w mieście i gminie.

  1. Instytucje państwowe i inne organizacje zajmujące się przeciwdziałaniem narkomanii.

 

Instytucje współpracujące z realizatorami programu.

 

  1. Zespół Koordynacyjny ds. Przeciwdziałania Narkomanii w Powiecie Żuromińskim.
  2. Powiatowa Komenda Policji w Żurominie.
  3. Straż Miejska w Żurominie.
  4. Parafia -Kościół

5. Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Żurominie.

  1. Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Żurominie.
  2. Żuromińskie Centrum Kultury.
  3. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Żurominie.
  4. CARITAS w Żurominie.
  5. Oddział Dzienny Psychiatryczny i Uzależnień od Alkoholu oraz Poradnia Zdrowia Psychicznego.
  6. Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii na terenie kraju.
  7. Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Żurominie.
  8. Sąd Rodzinny i Nieletnich w Mławie

 

 

2. Opis zjawiska na podstawie diagnozy

Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2008 opracowany został w oparciu o diagnozę zjawiska narkomanii w mieście Żurominie. Do opracowania diagnozy wykorzystano zarówno badania ankietowe (ESPADU) jak również informacje z instytucji zajmujących się tematyką narkomanii, udzielaniem pomocy osobom uzależnionym i ich rodzinom i prowadzących statystyki w tym zakresie.

            Używanie substancji psychoaktywnych zaczynając od dzieci, a kończąc na osobach dorosłych jest wciąż problemem „ukrytym” w mieście Żuromin. O skali rozprzestrzenienia tego zjawiska świadczy dokładna analiza zagadnienia dokonana za pomocą badań ankietowych.

Badaniem objęto łącznie 470 osób: III klasy szkół gimnazjalnych – 210 ankiet – 44,7 % badanej populacji, II klasy szkół ponadgimnazjalnych – 260 ankiet – 55,3% badanej populacji.

Wnioski wynikające z przeprowadzonych badań ankietowych stanowiły podstawę do określenia działań mających na celu ograniczanie zjawiska narkomanii oraz podniesienie świadomości społeczności lokalnej w tym zakresie.

Zjawisko narkomanii jest problemem dotyczącym w głównej mierze uczniów gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych. Zauważa się tendencję wzrostową zjawiska wraz ze wzrostem wieku respondentów i profilem szkoły, do której uczniowie uczęszczają. Z badania ankietowego przeprowadzonego w szkołach gimnazjalnych - 6,4% respondentów przyznaje się do zażywania środka psychoaktywnego, natomiast ok. 30% badanych wskazuje, że narkotyki w ich środowisku są obecne.

Analiza badań przeprowadzonych w szkołach ponadgimnazjalnych pokazuje, że 23,6% respondentów przyznaje się do kontaktu ze środkami psychoaktywnymi.

Zauważa się, że najczęściej stosowanymi środkami psychoaktywnymi są: marihuana, leki psychotropowe wraz z alkoholem, substancje wziewne i papierosy.

Skorzystano z danych Komendy Powiatowej Policji w Żurominie, gdzie odnotowano w poprzednich latach czyny narkotyczne:

 

1. 2001 - 604

2. 2002 - 224

3. 2003 - 94

4. 2004 - 112

5. 2005 - 68

6. 2006 - 28

Na terenie Gminy Żuromin przyjmował w 2007 roku psychoterapeuta, który przez okres 2,5 miesiąca udzielił ok. 40 porad; 8 osób korzystało z porad regularnie, inni to osoby pojawiające się sporadycznie, korzystające z jednorazowych porad. Nieznana jest liczba osób korzystających z porad udzielonych osobom uzależnionym od środków psychoaktywnych w innych miejscowościach.

W społeczeństwie zjawisko używania środków psychoaktywnych i konieczność działań profilaktycznych jest zauważalne, ale najczęściej prezentowana postawa to: „niech to robią inni, niech z tym coś robią, bo to zagraża dzieciom i mieszkańcom”. Brak jest reakcji społecznej na rozprowadzanie, handel środkami psychoaktywnymi. Jednocześnie ze strony społeczeństwa jest duże zainteresowanie i zapotrzebowanie na działania profilaktyczne.

 

3. Zdiagnozowane obszary problemowe

            Na podstawie przeprowadzonych badań ankietowych i informacji pochodzących z instytucji zajmujących się problemami używania środków psychoaktywnych w Gminie Żuromin wyłoniły się następujące obszary problemowe:

I. Używanie środków psychoaktywnych w postaci:

 

a) używanie narkotyków (marihuana, amfetamina, haszysz, kokaina – i inne podobnie działające);

b) używanie alkoholu razem z lekami psychotropowymi (leki uspokajające i nasenne – barbiturany i benzodiazepiny);

c) używanie substancji wziewnych (kleje, gazy, płyny, aerozole);

d) palenie papierosów.

 

Przyczyną używania środków psychoaktywnych wśród mieszkańców Gminy Żuromin jest łatwy dostęp do niej (dealerzy), używanie okazjonalne - aby nie odstawać od grupy rówieśniczej, ciekawość, chęć dobrej zabawy, chęć zaimponowania rówieśnikom, niska cena marihuany.                               

W Gminie i Mieście Żuromin młodzież często zaczyna swój kontakt ze środkami psychoaktywnymi od mieszania alkoholu z lekami psychotropowymi (Tramal). Powodem tego jest niska cena alkoholu (piwo), łatwy dostęp (nieprzestrzeganie przez sprzedawców Ustawy z dnia 26.10.1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi). Natomiast Tramal jest często wypisywany przez lekarzy osobom starszym, które za niewielkie pieniądze sprzedają go młodzieży.

Główną przyczyną używania przez młodzież substancji wziewnych jest niska cena, łatwy dostęp z uwagi na możliwość kupna w każdym sklepie z farbami (rozpuszczalniki, kleje, gaz).

 

Nieletni chcąc zaimponować i pokazać swoją dorosłość próbując palić papierosy. Tutaj łatwy dostęp wynika z tego, że rodzice sami wysyłają swoje dzieci, po papierosy. Następnie nieletni sami i już dla siebie kupują i zaczynają palić papierosy aby imponować w środowisku rówieśniczym.

 

 

ROZDZIAŁ II

 

4. Definicja celów Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii

 

Po etapie analizy i diagnozy zostały określone problemy główne oraz ich przyczyny. Następnie dokonano wyboru problemów, których rozwiązanie będzie celami programu.

Kryterium wyboru problemów stanowiły: z badań ankietowych przeprowadzonych w marcu 2007 roku w Gminie Żuromin jasno wynika, że głównym problemem wśród młodzieży jest używanie środka psychoaktywnego.

Sformułowane cele są wynikiem procesu identyfikacji problemów oraz opartej na kryterium najczęściej używanego środka decyzji.

 

Cel ogólny:

Ograniczenie używania środków psychoaktywnych o 15% przez młodzież w wieku 16-18 lat w okresie 2 lat.

 

 

Cele szczegółowe:

 

Cel 1

Uświadomienie społeczeństwa o szkodliwości używania środków psychoaktywnych

Wskaźniki

1. Ograniczenie skutków zażywania środków psychoaktywnych w grupie 13 – 15 (16-18) lat o 5%

 w ciągu 1 roku

 

Zadania

Informacja dotycząca narkotyków w prasie lokalnej, Internecie, prelekcje, list otwarty-ksiądz

Wskaźniki

Liczba publikacji i wydarzeń

Liczba uczestników prelekcji, źródło pozyskania wskaźnika- lista obecności

Wzrost liczby zgłoszeń do organów ścigania

 

Zadania

Działania profilaktyczno-edukacyjne (ulotki)

Wskaźniki

Liczba ulotek, przeprowadzenie spotkań ze społeczeństwem na temat wpływu środków psychoaktywnych na życie ludzkie

1000 uczestników spotkań, źródło pozyskania wskaźnika- lista obecności

 

Zadania

Pogadanki w zakładach pracy (Służba Zdrowia, Straż Pożarna, Policja, szkoły)

Wskaźniki

Liczba spotkań, liczba uczestników

 

 

Cel 2

Poprawienie relacji rodzinnych między rodzicami a dziećmi.

Wskaźnik

1. Zwiększona obecność na spotkaniach szkolnych-gimnazjum 35% - 90%, szkoły podstawowe

 50% - 90%

 

Zadania

Działania wspierająco- interwencyjne w stosunku do rodziców

Wskaźnik

Przygotowanie procedury opisującej działania szkoły w zakresie aktywizacji rodziców

Liczba interwencji

 

Zadania

Informowanie rodziców, którzy nie interesują się dziećmi o spotkaniach szkolnych (wywiadówkach)

Wskaźnik

Liczba indywidualnych zawiadomień

 

 

Cel 3

Ograniczenie dostępności do środków psychoaktywnych

Zadania

Zdobycie zaufania społeczeństwa i uzyskanie większej informacji o dealerach

Wskaźnik

Ujawnianie zwiększonej liczby dealerów środków psychoaktywnych

Zadania

Kontrola, zdobywanie informacji o uprawach marihuany

Wskaźnik

Likwidacja upraw

Zadania

Kontrolowany zakup narkotyków, alkoholu, leków, papierosów

Wskaźnik

Likwidacja miejsc sprzedaży-transakcji środków psychoaktywnych.

 

Cel 4

Podniesienie świadomości wśród młodzieży o szkodliwym wpływie używania środków psychoaktywnych

 

Zadania

Łatwość dostępu do terapeuty

Wskaźnik

Przeprowadzenie spotkań z młodzieżą uświadamiających możliwość skorzystania z pomocy

 

Zadania

Rozszerzenie informacji o pracy terapeuty

Wskaźnik

Wzrost liczby zgłaszających się do leczenia z problemami używania środków psychoaktywnych

 

 

 

Zadania

Zaangażowanie specjalistów w zakresie terapii uzależnień

Wskaźnik

Przeprowadzenie spotkań z młodzieżą uświadamiających wpływ używania środków psychoaktywnych

 

 

Cel 5

Zminimalizowanie problemów szkolnych w związku z zażywaniem środków psychoaktywnych

 

Zadania

Lekcje prowadzone przez nauczyciela są bardziej ciekawe

Wskaźnik

Zmniejszenie absencji na lekcjach

 

Zadania

Wprowadzenie sankcji za nieobecność na lekcjach

Wskaźnik

Program oraz listy obecności

 

Zadania

Nauka radzenia sobie z stresem

Wskaźniki

Program

Liczba godzin , Lista uczestników

 

 

5. Zadania gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii

Realizacji każdego z celów służą zadania.


 

 

Cel 1. Uświadomienie społeczeństwa o szkodliwości używania środków psychoaktywnych

 

Lp

Zadanie

Działania

Wskaźniki

Źródła pozyskiwania wskaźników

Instytucje współpracujące z realizatorami programu i osoby odpowiedzialne za realizację

Budżet

Termin

1.

 

Informacje w prasie lokalnej, internecie, prelekcje, list otwarty-ksiądz

1.Umieszczanie artykułów

 w lokalnej prasie,

2. Pogadanki w szkołach,

3.Odczytanie listu w kościele

 

 

 

 

Klasy I – III Gimnazjum nr 1 i 2,

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych,

LO- klasy I -III

 

- Liczba publikacji i

 wydarzeń

- Liczba uczestników

 prelekcji, źródła pozyskania

 wskaźnika- lista obecności

- Wzrost liczby zgłoszeń do

 organów ścigania.

 

 

 

 

Faktura, umowa -zlecenie

1.Wydział

 OKZSiSS UGiM

2.dyrektorzy szkół

3.Zespół

 Koordynacyjny

 ds. Przeciwdziałania

 Narkomanii

 w Powiecie

 Żuromińskim –

 Piotr Wlizło

 

 

 

 

300

 

 

styczeń-grudzień 2008

2.

Działania profilaktyczno-edukacyjne (ulotki)

 

 

 

1.Opracowanie i wydrukowanie ulotek

 o środkach psychoaktywnych

2. Przeprowadzenie spotkań ze

 społeczeństwem na temat wpływu

 środków psychoaktywnych na życie

 ludzkie

 

- Liczba ulotek

- Przeprowadzenie spotkań ze

 społeczeństwem na temat

 wpływu środków

 psychoaktywnych na życie

 ludzkie

- 1000 uczestników spotkań

 

1. Faktura

 

2. Lista obecności

 

1.Ośrodek Pomocy

 Rodzinie i

 Uzależnień

2. Zespół

 Koordynacyjny

 ds. Przeciwdziałania

 Narkomanii

 w Powiecie

 Żuromińskim -

 Piotr Wlizło

3.Wydział

 OKZSiSS UGiM

 

 

 

300

 

 

marzec-maj 2008

3.

Pogadanki w zakładach pracy (służba zdrowia, Straż Pożarna, Policja, szkoły).

1. Analiza potrzeb szkoleniowych.

2. Wybór trenera.

Liczba spotkań, liczba uczestników, źródła pozyskiwania – program spotkań, lista obecności

 

1. Tekst

 programu

 

2. Lista obecności

 

3. Umowa –

 zlecenie

 

1.Ośrodek Pomocy

 Rodzinie i

 Uzależnień

2. Powiatowa

 Komenda Policji

 w Żurominie -

 Zbigniew

 Rzymowski

 

 

 

 

 

 400

 

 

 

 

kwiecień 2008

 

Cel 2. Poprawienie relacji rodzinnych między rodzicami a dziećmi

 

Lp.

Zadanie

Działania

Wskaźniki

Źródła pozyskiwania wskaźników

Instytucje współpracujące z realizatorami programu i osoby odpowiedzialne za realizację

Budżet

Termin

1.

Działania wspierająco –

interwencyjne

w stosunku do rodziców

 

Informowanie o braku zainteresowania dzieckiem przez rodziców do M-GOPS, PCPR,

Sądu Rodzinnego i Nieletnich

- Przygotowanie procedury

 opisującej działania szkoły

 w zakresie aktywizacji

 rodziców.

- Liczba interwencji

 

 

 

 

 

Raport z działań

1. Miejsko -

 Gminna Komisja

 Rozwiązywania

 Problemów

 Alkoholowych

 w Żurominie -

 Andrzej Rutowski

2. Ośrodek Pomocy

 Rodzinie i

 Uzależnień

 

 

 

 

 300

 

 

styczeń-grudzień 2008

2.

Informowanie rodziców, którzy nie interesują się dziećmi o spotkaniach szkolnych, wywiadówkach

 

 

Wysyłanie rodzicom, którzy nie

 interesują się dziećmi „zaproszeń” na spotkania szkolne (wywiadówki)

Liczba indywidualnych zawiadomień

1. Zestawienie

 przygotowane

 przez szkołę

2. Opłaty pocztowe,

 koperty

1.dyrektorzy szkół

2. Miejsko -

 Gminna Komisja

 Rozwiązywania

 Problemów

 Alkoholowych

 w Żurominie -

 Andrzej Rutowski

3. Świetlica socjoterapeutyczna

 

 

 300

 

styczeń-grudzień 2008

 

Cel 3. Ograniczenie dostępności do środków psychoaktywnych.

Lp.

Zadanie

Działania

Wskaźniki

Źródła pozyskiwania wskaźników

Instytucje współpracujące z realizatorami programu i osoby odpowiedzialne za realizację

Budżet

Termin

1.

Zdobycie zaufania społeczeństwa i uzyskanie większej informacji o dealerach.

1. Zapewnienie pełnej anonimowości

 i dyskrecji

2. Wykorzystanie Policyjnego telefonu

 zaufania 023 – 6572 411

Ujawnienie zwiększonej liczby dealerów

 

Statystyka

 

Dane liczbowe

1.Ośrodek

 Pomocy

 Rodzinie i

 Uzależnień

2. Powiatowa

 Komenda Policji

 w Żurominie -

 Zbigniew

 Rzymkowski

 

 

 

 

-----------

 

 

 

styczeń-grudzień 2008

2.

Kontrola, zdobywanie informacji o uprawach marihuany

1.Obserwacja, kontrola pól.

2. Kontrola ogródków działkowych.

Likwidacja upraw

 

--------------------

1. Powiatowa

 Komenda Policji

 w Żurominie -

 Zbigniew

 Rzymkowski

2. Straż Miejska

 w Żurominie

 

---------

 

styczeń- grudzień 2008

3.

Kontrolowany zakup narkotyków, alkoholu, leków, papierosów

 

1. Nasilona kontrola przez

 służby porządkowe: Policję, Straż

 Miejską

2. Monitoring miasta

Likwidacja miejsc sprzedaży-transakcji środków psychoaktywnych

 

--------------------

1. Miejsko -

 Gminna

 Komisja

 Rozwiązywania

 Problemów

 Alkoholowych

 w Żurominie

2. Powiatowa

 Komenda Policji

 w Żurominie -

 Zbigniew

 Rzymkowski

 3.Straż Miejska

 w Żurominie

 

---------

styczeń- grudzień 2008

 

 

Cel 4. Podniesienie świadomości wśród młodzieży o szkodliwym wpływie używania środków

 psychoaktywnych.

 

Lp.

Zadanie

Działania

Wskaźniki

Źródła pozyskiwania wskaźników

Instytucje współpracujące z realizatorami programu i osoby odpowiedzialne za realizację

Budżet

Termin

1.

Łatwość dostępu do terapeuty

 

 

 

 

 

Zwiększona liczba dni i godzin przyjmowania przez terapeutę

Przeprowadzenie spotkań z młodzieżą uświadamiających możliwość skorzystania z pomocy.

Programy i lista

obecności

Umowa-zlecenie

 

1.Ośrodek

 Pomocy

 Rodzinie i

 Uzależnień

2. Zespół

Koordynacyjny ds

 Przeciwdziałania

 Narkomanii

 W Powiecie

 Żuromińskim -

 Andrzej Staroń

 

400

 

styczeń-grudzień 2008

2.

Rozszerzenie informacji o pracy terapeuty

Zwiększona informacja o miejscu i czasie przyjmowania przez terapeutę (ulotki, internet, media, plakaty)

 

Wzrost liczby zgłaszających się do leczenia z problemami używania środków psychoaktywnych

 

Faktura

 

1.Wydział

 OKZSiSS UGiM

2. Zespół

Koordynacyjny ds Przeciwdziałania

Narkomanii w Powiecie Żuromińskim -

Andrzej Staroń

Piotr Wlizło

 

400

styczeń-grudzień 2008

3.

Zaangażowanie specjalistów w zakresie terapii uzależnień

 

1. Przeszkolenie grona

 pedagogicznego szkół

 podstawowych z terenu gminy,

 Szkół Podstawowych Nr 1 i 2,

 Gimnazjum Nr 1 i 2. (5 szkoleń)

2. Prezentacja analizy szkodliwego

 używania środków psychoaktywnych

3. Teatr profilaktyczny.

Przeprowadzenie spotkań z młodzieżą uświadamiających wpływ używania środków psychoaktywnych

Umowa zlecenie lub umowa o pracę

1.Wydział

 OKZSiSS UGiM

2.Ośrodek Pomocy

 Rodzinie i

 Uzależnień -

Beata Suchoparska

Anna Bilicka

 

 

 

 

 

2100

 

styczeń-grudzień 2008

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cel 5. Zminimalizowanie problemów szkolnych w związku z zażywaniem środków psychoaktywnych

 

 

 

Lp.

Zadanie

Działania

Wskaźniki

Źródła pozyskiwania wskaźników

Instytucje współpracujące z realizatorami programu i osoby odpowiedzialne za realizację

Budżet

Termin

1.

 

 

 

Lekcje prowadzone przez nauczyciela są bardziej ciekawe.

 

 

Nauczyciel wciąga uczniów do aktywnego uczestnictwa w lekcji

 

 

 

 

Zmniejszenie absencji na lekcjach

 

 

-------------------

 

1. Miejsko -

 Gminna

 Komisja

 Rozwiązywania

 Problemów

 Alkoholowych

 w Żurominie-

Andrzej Rutowski

2. dyrektorzy

 szkół

 

 

 

 ---------

 

styczeń-grudzień 2008

2.

Wprowadzenie sankcji za nieobecność na lekcjach

 

 

 

1. Wprowadzenie kar i nagród

 w statucie szkoły

2. Kontrola wagarującej młodzieży.

3. Potwierdzony przez szkołę plan

 lekcji dla ucznia ( każdy uczeń

 posiada przy sobie plan lekcji)

Program oraz lista obecności

 

--------------------

 

1. dyrektorzy

 szkół

2. Miejsko -

 Gminna

 Komisja

 Rozwiązywania

 Problemów

 Alkoholowych

 w Żurominie-

Andrzej Rutowski

3. Straż Miejska 4. Policja

 

 

---------

styczeń-grudzień 2008

3.

Nauka radzenia sobie ze stresem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Warsztaty-nauka radzenia sobie

 z konfliktami .

2. Warsztaty i uczenie się panowania

 nad emocjami.

3. Trening asertywności.

 

 

 

Klasy I – III Gimnazjum nr 1 i 2

ZSP i LO klasy I - III

Program

Liczba godzin

Lista uczestników

Faktura lub umowa zlecenie

 

1.Ośrodek

 Pomocy

 Rodzinie i

 Uzależnień -

 Beata

 Suchparska

 

2. Zespół Koordynacyjny ds

 Przeciwdziałania

 Narkomanii

 w Powiecie

 Żuromińskim –

 Piotr Wlizło

 

 

 

 

 

 500

 

 

 

 

styczeń-grudzień 2008

 

 

 

 


 

Koszt potrzebny do uzyskania wyznaczonych Celów przez Gminę w ramach profilaktyki na rok 2008 wynosi – 5000 złotych. Uzgodnienia wymaga współfinansowanie terapeuty uzależnień z innymi gminami w powiecie.

 

ROZDZIAŁ III

 

6. System monitoringu i ewaluacji

Zadania wynikające z GPPN na rok 2008 monitorował będzie lider Zespołu Tworzącego Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy i Miasta Żuromin. Informacje będą przekazywane kwartalnie (liderowi) w formie sprawozdania dotyczącego realizacji podjętych działań przez instytucje i osoby odpowiedzialne za realizację poszczególnych zadań.

 

 

§ 2.

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Żuromin

 

§ 3.

 

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia

 

 

 





drukuj wersja do druku



System wykonany przez firmę Javatech