Uchwała Nr 179/XXVI/08
Rady Miejskiej w Żurominie
z dnia 30 grudnia 2008 roku
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy i Miasta Żuromin na rok 2009.
Na podstawie art. 18 ust. 1 i ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” , lit. „i” oraz pkt10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.).
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1.
Dochody budżetu gminy w wysokości 28 746 068 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2.
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 31 064 288 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, w tym na zadania inwestycyjne nieobjęte wieloletnimi programami inwestycyjnymi w wysokości 3 442 000 zł zgodnie z załącznikiem 3a.
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009 - 2011 zgodnie z załącznikiem nr 3. Łączne wydatki na zadania inwestycyjne wynoszą 5 062 000 zł
§ 3.
1.Deficyt budżetu gminy w wysokości 2 318 220 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) zaciąganych kredytów w kwocie - 1 058 220 zł,
2) zaciąganych pożyczek w kwocie - 1 260 000 zł,
2.Przychody budżetu w wysokości 810 972 zł ,(kredyty 424 752 zł i wolne środki 386 220 zł ) przeznacza się na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów w wysokości 475 000 zł , pożyczek w wysokości 335 972 zł,
3.Przychody budżetu w wysokości 3 129 192 zł, rozchody w wysokości 810 972 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4
§ 4.
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości - 74 323 zł,
2) celową w wysokości - 420 000 zł,
z przeznaczeniem na: wydatki bieżące oświaty i wychowania oraz edukacyjnej opieki wychowawczej- wydatki na podwyżki dla nauczycieli, wydatki wynikające z regulacji wynagrodzeń nauczycieli poszczególnych stopni awansu zawodowego, skutków odpraw emerytalnych, oraz wydatków rzeczowych w kwocie - 420 000 zł,
3) celową zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym w kwocie – 63 000 zł .
§ 5.
1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, w kwocie 4 422 181 zł zgodnie z załącznikiem nr 5.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 6.
1. Ustala się dochody w kwocie 150 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 134 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, zgodnie z załącznikiem nr 7.
2. Ustala się wydatki w kwocie 16 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 7.
1. Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie , dla zakładów budżetowych: przychody – 1 500 000 zł, wydatki – 1 500 000 zł,
2. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 90 000 zł; wydatki – 90 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 8.
1. Dotacje podmiotowe dla gminnych instytucji kultury na łączną kwotę 604 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.
2. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 100 000 zł, zgodnie załącznikiem nr 11.
§ 9.
1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 230 000 zł,
2) wydatki - 220 000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 12 stanowiącym zestawienie przychodów i wydatków na 2009r.
§ 10.
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 500 000 zł;
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - w kwocie 2 318 220 zł;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie 810 972 zł.
§ 11.
Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 500 000 zł,
2) zaciągania zobowiązań:
a) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym 2010 jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2010 roku na łączną kwotę 400 000 zł,
b) wykraczających poza rok budżetowy i wynikających z tytułu umów wieloletnich do kwoty łącznej 400 000.zł. nie obciążających jednak każdego budżetu lat następnych powyżej
133 300 zł na realizację wydatków bieżących w zakresie:
- dowożenia uczniów do szkół,
- obsługi prawnej,
- bankowej obsługi budżetu,
- ochrony mienia,
- ubezpieczeń majątkowych,
- innych niezbędnych do realizacji ustawowych zadań.
3) przekazywania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku 2010, w ramach kwoty, o której mowa w pkt. 2 lit. b.
4) dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem zmian w wydatkach majątkowych z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.
5) udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do łącznej kwoty 200 000 zł,
6) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,
§ 12.
Przyjmuje się plan dochodów z zakresu administracji rządowej w kwocie 27 180 zł, zgodnie z załącznikiem Nr13
Dochody podlegają zwrotowi do budżetu państwa
§ 13.
Dołącza się do uchwały prognozę łącznej kwoty długu i spłat gminy na koniec 2009 roku i lata następne.
§ 14.
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Żuromin.
§ 15.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2009 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy i Miasta.
|