UCHWAŁA NR 199XXVI/12
RADY MIEJSKIEJ W ŻUROMINIE
z dnia 20 grudnia 2012r.
w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt. 15, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz.U.z 2012r. poz. 391 z późn. zm) uchwala się , co następuje:
§ 1.Określa się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy i Miasta Żuromin i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę z gospodarowania odpadami komunalnymi.
§ 2. 1.Ustala się, iż od właścicieli nieruchomości odbierana będzie każda zebrana ilość odpadów komunalnych, wynikająca z deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami składanych przez właścicieli nieruchomości.
2. Ilość odpadów komunalnych odbieranych za każdy miesiąc od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, uzależniona jest od liczby mieszkańców wskazanych w deklaracji.
3. Ilość odpadów komunalnych odbieranych za każdy miesiąc od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, uzależniona jest od liczby pojemników wskazanych w deklaracji.
§ 3.1. Odpady komunalne zmieszane odbierane będą od właścicieli nieruchomości zgodnie z załącznikiem do niniejszej Uchwały.
2. Odpady komunalne zbierane w sposób selektywny obejmujące papier, metal, tworzywo sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe oraz odpady ulegające biodegradacji, a gromadzone w odpowiednich workach 120 l z folii PE-HD (LPDE) lub odpowiednich pojemnikach 110l, 1100 l i 2500 l oddzielnie dla każdej frakcji odpadów odbierane będą zgodnie z załącznikiem do niniejszej Uchwały.
3. Odbieranie następujących frakcji odpadów: wielogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego, chemikalia, odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte opony, przeterminowane leki, baterie i akumulatory, powstających w gospodarstwach domowych odbywać się będzie zgodnie z załącznikiem do niniejszej Uchwały.
§ 4.1.Gminny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów prowadzony jest przez przedsiębiorcę wyłonionego w drodze przetargu, na zasadach określonych w umowie. Do Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Właściciele nieruchomości mogą dostarczać bezpłatnie odpady komunalne zebrane w sposób selektywny.
2. Informacja o lokalizacji oraz godzinach otwarcia Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów
zostanie podana do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty oraz opublikowana na stronie BIP .
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Żuromin.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego z mocą obowiązująca od 1 lipca 2013r.
|