| 
							 ROZPATRYWANIE SPRAW, SKARG I WNIOSKÓW 
Zasady ogólne: 
- Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w terminach określonych w kodeksie postępowania administracyjnego oraz w przepisach szczegółowych. 
 - Pracownicy Urzędu zobowiązani są do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw obywateli kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego 
 - Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw obywateli ponoszą kierownicy oraz pracownicy zgodnie z ustalonym zakresem obowiązków. 
 - Kontrolę i koordynację działań komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie załatwiania indywidualnych spraw obywateli, w tym zwłaszcza skarg wniosków i interwencji sprawuje Wydział Organizacyjny. 
  
Zasady postępowania ze sprawami:  
- Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez obywateli określa Kodeks Postępowania Administracyjnego, Instrukcja Kancelaryjna oraz przepisy szczegółowe dotyczące zwłaszcza organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków obywateli. 
 - Sprawy wniesione przez obywateli do Urzędu są ewidencjonowane w spisach i rejestrach spraw. 
 - Kancelaria Urzędu prowadzi centralny rejestr skarg i wniosków indywidualnych wpływających do Urzędu oraz skarg zgłoszonych w czasie przyjęć interesantów przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza lub Sekretarza. 
  
Pracownicy przyjmujący interesantów zobowiązani są do:  
- udzielania informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów, 
 - rozstrzygania spraw w miarę możliwości na miejscu, a w pozostałych przypadkach do określenia terminu załatwienia, 
 - informowania zainteresowanych o stanie załatwiania ich sprawy, 
 - powiadamiania o przedłużeniu terminu rozstrzygania sprawy, 
 - informowanie o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżania od wydanych rozstrzygnięć 
  
Przyjęcia Interesantów:  
- Interesanci mają prawo uzyskiwać informacje w formie pisemnej, ustnej, telefonicznej lub telefaksowej. 
 - Burmistrz, Zastępca Burmistrza przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek w godzinach od 10.00 do  13.00. 
 - Sekretarz i kierownicy przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków każdego dnia, w ramach swoich możliwości czasowych. 
 - Pracownicy poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu przyjmują interesantów w ciągu całego dnia pracy Urzędu. 
  
Rozpatrywanie skarg i udzielanie odpowiedzi należy do:  
- Burmistrza lub Zastępcy Burmistrza, jeżeli skarga dotyczy niewłaściwego działania kierownika, 
 - Kierownika, jeżeli skarga dotyczy działania podległego pracownika. 
  
Skargę na pracownika jednostki organizacyjnej podległej Radzie rozpatruje kierownik tej jednostki, a na kierownika - Burmistrz.   
Odpowiedź na skargę lub wniosek winna zawierać wyjaśnienia istotnych okoliczności sprawy, ustosunkować się do wszystkich zarzutów podniesionych w skardze lub propozycji zawartych we wniosku, oraz jednoznaczną informację o przyjętych rozstrzygnięciach. 
Kierownicy wydziałów odpowiedzialni są za:  
- terminowe załatwianie skarg i wniosków 
 - Zapoznawanie Wydziału Organizacyjnego z prowadzoną dokumentacją załatwianych spraw przez wydział. 
  
  
						 |