Ustawa Prawo ochrony środowiska z dnia 27 kwietnia 2001r. (Dz.U. Nr.62, poz 627 z póź. zm) nakłada na organy administracyjne obowiązek udostępniania informacji o środowisku i jego ochronie, określonych w art.19 ust. 2 znajdujących się w ich posiadaniu lub które są dla nich przeznaczone, art.19 ust. 6 cytowanej ustawy nakłada obowiązek prowadzenia publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie .
Układ wykazu przygotowany został zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2003r. w sprawie określenia wzoru publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie ( Dz. U. Nr 110 , poz.1058 )
Wykaz danych składa się :
- ze spisu kart informacyjnych
- z kart informacyjnych zawierających dane umożliwiające wyszukiwanie i udostępnianie dokumentów
Dla poszczególnych kategorii dokumentów, których dane zamieszczane są w wykazie obowiązkowo prowadzone są karty typu A - H
Dla dokumentów, których dane można umieszczać w wykazie prowadzone są karty typu I
Karty informacyjne prowadzone są dla każdego dokumentu oddzielnie:
- Karty typu A - wnioski o wydanie decyzji, wnioski o udzielenie wskazań lokalizacyjnych, wnioski o ustalenie programu dostosowawczego
- Karty typu B - decyzje i postanowienia, wskazania lokalizacyjne
- Karty typu C - projekty: polityk, strategii, planów lub programów
- Karty typu D - polityki, strategie, plany lub programy
- Karty typu E – raporty oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, analizy porealizacyjne, przeglądy ekologiczne, raporty bezpieczeństwa, dokumentacje mierniczo-geologiczne zlikwidowanych zakładów górniczych, informacje o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami, dokumenty sporządzane na potrzeby ewidencji odpadów
- Karty typu F - prognozy oddziaływania na środowisko, dokumenty zawierające informacje o przedsięwzięciu podejmowanym poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, które może oddziaływać na środowisko na jej terytorium, opracowania ekofizjograficzne, rejestry substancji niebezpiecznych, wyniki prac badawczych i studialnych z zakresu ochrony środowiska, rejestry poważnych awarii
- Karty typu G - wykazy zawierające informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska
- Karty typu H - zgłoszenia instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, a których eksploatacja wymaga zgłoszenia
- Karty typu I - inne dokumenty
Burmistrz, zgodnie z wyżej cytowaną ustawą, prowadzi karty informacyjne dla dokumentów znajdujących się w jego posiadaniu lub które są przewidziane dla Burmistrza
Aby skorzystać, z informacji zawartych w poszczególnych typach kart, należy wejść na spis kart informacyjnych określonego typu np: Spis kart informacyjnych A - wnioski o wydanie decyzji ,wyszukać odpowiedni dokument w spisie, otworzyć go co spowoduje ukazanie się karty typu A zaznaczonego dokumentu.
|