| 
							 Ustawa Prawo ochrony środowiska z dnia 27 kwietnia 2001r. (Dz.U. Nr.62, poz 627 z póź. zm)  nakłada na organy administracyjne obowiązek udostępniania informacji o środowisku i jego ochronie, określonych w art.19 ust. 2 znajdujących się w ich posiadaniu lub które są dla nich przeznaczone, art.19 ust. 6 cytowanej ustawy nakłada obowiązek prowadzenia publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie . 
Układ wykazu przygotowany został zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2003r. w sprawie określenia wzoru publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie ( Dz. U. Nr 110 , poz.1058 ) 
 Wykaz danych składa się :  
 
- ze spisu kart informacyjnych 
 - z kart informacyjnych zawierających dane umożliwiające wyszukiwanie i udostępnianie dokumentów
  
 Dla poszczególnych kategorii dokumentów, których dane zamieszczane są w wykazie obowiązkowo prowadzone są karty typu A - H 
Dla dokumentów, których dane można umieszczać w wykazie prowadzone są karty typu I 
Karty informacyjne prowadzone są dla każdego dokumentu oddzielnie:  
 
- Karty typu A - wnioski o wydanie decyzji, wnioski o udzielenie wskazań lokalizacyjnych, wnioski o ustalenie programu dostosowawczego 
 - Karty typu B - decyzje i postanowienia, wskazania lokalizacyjne 
 - Karty typu C - projekty: polityk, strategii, planów lub programów 
 - Karty typu D - polityki, strategie, plany lub programy 
 - Karty typu E – raporty oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, analizy porealizacyjne, przeglądy ekologiczne, raporty bezpieczeństwa, dokumentacje mierniczo-geologiczne zlikwidowanych zakładów górniczych, informacje o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach  gospodarowania wytworzonymi odpadami, dokumenty sporządzane na potrzeby ewidencji odpadów 
 - Karty typu F - prognozy oddziaływania na środowisko, dokumenty zawierające informacje o przedsięwzięciu podejmowanym poza granicami  Rzeczypospolitej Polskiej, które może oddziaływać na środowisko na jej terytorium, opracowania ekofizjograficzne, rejestry substancji niebezpiecznych, wyniki prac badawczych i studialnych z zakresu ochrony środowiska, rejestry poważnych awarii 
 - Karty typu G - wykazy zawierające informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska 
 - Karty typu H - zgłoszenia instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, a których eksploatacja wymaga zgłoszenia 
 - Karty typu I - inne dokumenty 
   
 Burmistrz, zgodnie z wyżej cytowaną ustawą, prowadzi karty informacyjne dla dokumentów znajdujących się w jego posiadaniu lub które są przewidziane dla Burmistrza 
 Aby skorzystać, z informacji zawartych w poszczególnych typach kart, należy wejść na spis kart informacyjnych określonego typu np: Spis kart informacyjnych A - wnioski o wydanie decyzji ,wyszukać odpowiedni dokument w spisie, otworzyć go co spowoduje ukazanie się karty typu A zaznaczonego dokumentu. 
						 |