  | 
           | 
           
            
               
               
			 
 
   Wydział Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Spraw Socjalnych :: OGŁOSZENIA Wydziału OKSZiSS :: Nauczyciele zespoleni
  
  
			
             
             
			
		
				
					| 
					  
					 | 
				 
				
				
					
						
							
| 10.05.2007 |  
| 
 Nauczyciele zespoleni  |  
 |  
Od 1 września br. nauczyciele pracujący w zespołach szkół będą nawiązywać stosunek pracy w tych zespołach, a nie, jak dotąd, w jednej ze szkół tworzących taki zespół - zdecydował w środę Sejm. 
  Posłowie przyjęli poprawkę Senatu do nowelizacji ustawy Karta Nauczyciela przesuwającą termin wejścia w życie nowelizacji na 1 września. Wcześniej Sejm uchwalił, że nowe przepisy wejdą w życie 14 dni po ogłoszeniu ich w Dzienniku Ustaw. Senatorowie uznali jednak, że konieczny jest dłuższy termin na dostosowanie przez dyrektorów zespołów szkół umów o pracę i aktów mianowania nauczycieli zatrudnionych w tych zespołach. Zdaniem senatorów, data 1 września jest najlepsza gdyż uwzględnia organizację roku szkolnego. 
  W obu izbach parlamentu podczas prac nad nowelizacja podkreślano, że jest ona bardzo potrzebna i wychodzi na przeciw oczekiwaniom środowiska nauczycielskiego oraz samorządowców. Usprawni bowiem zawieranie umów o pracę z nauczycielami, eliminując tzw. cząstkowe umowy o pracę, i uczyni system wypłat wynagrodzeń bardziej przejrzystym. 
  Obecnie obowiązujące przepisy dotyczące zatrudnienia nauczycieli w zespołach szkół są niespójne. Tę kwestię w różny sposób regulują ustawy: o systemie oświaty i Karta Nauczyciela. W efekcie oficjalna interpretacja obowiązujących przepisów pozwala np. na zatrudnianie nauczycieli w szkołach tworzących zespół na cząstki etatu, nawet jeśli zebrane razem tworzą one cały etat, oraz podpisywanie odrębnych umów o pracę na każdą cząstkę. Pozostaje to w sprzeczności z wymogami przepisów emerytalnych.  |   
						 |  
					 
				 | 				
				 
			
			 
             |  
              
			 
		
			
  
			
			
  
			
			
			
  
			 
			
 | 
				  
               
             
			 
              
             
             
           | 
           | 
            |