UCHWAŁA Nr 15/III/10
RADY MIEJSKIEJ W ŻUROMINIE
z dnia 30 grudnia 2010 r.
w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych punktów przedszkolnych prowadzonych na terenie Gminy i Miasta Żuromin przez osoby fizyczne i prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania.
Na podstawie oraz art. 18 ust. 2 pkt. 15 i art. 40 ust. 1 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm) i art. 90 ust. 4 i ust. 2d Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz. 2572 z późn. zm.) Rada Miejska w Żurominie uchwala co następuje:
§ 1
Niniejsza uchwala reguluje tryb udzielania i rozliczania dotacji niepublicznym punktom przedszkolnym prowadzonym na terenie Gminy i Miasta Żuromin przez osoby fizyczne i prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego oraz tryb i zakres kontroli prawidłowości ich wykorzystania.
§ 2
Uprawnionymi do otrzymania dotacji są prowadzone na terenie Gminy i Miasta Żuromin niepubliczne punkty przedszkolne, które uzyskały wpis do ewidencji prowadzonej przez Gminę i Miasto Żuromin.
§ 3
Dotacja dla osób prowadzących niepubliczny punkt przedszkolny przysługuje na każde dziecko w wysokości równej 40% wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę i Miasto Żuromin w przeliczeniu na jedno dziecko, z tym, że na dziecko niepełnosprawne w wysokości równej kwocie przysługującej na dziecko niepełnosprawne przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę i Miasto Żuromin.
§ 4
1. Udzielenie dotacji następuje na podstawie wniosku o dotację złożonego przez osobę prowadzącą niepubliczny punkt przedszkolny do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.
2. Wniosek o udzielenie dotacji powinien zawierać:
1) nazwę i adres organu prowadzącego niepubliczny punkt przedszkolny,
2) nazwę i adres niepublicznego punktu przedszkolnego,
3) planowaną liczbę dzieci, które będą uczęszczać do niepublicznego punktu przedszkolnego z wyodrębnieniem liczby niepełnosprawnych oraz liczby dzieci niebędących mieszkańcami Gminy i Miasta Żuromin, wraz z datą urodzenia i adresem zamieszkania
4) datę wydania i numer zaświadczenia o wpisie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Gminę i Miasto Żuromin,
5) nazwę i numer rachunku bankowego niepublicznego punktu przedszkolnego na który ma być przekazywana dotacja,
6) numer REGON lub NIP.
3. Wzór wniosku stanowi załącznik Nr 1.
§ 5
1. Dotacja przekazywana będzie na rachunek bankowy wskazany przez wnioskodawcę we wniosku o udzielenie dotacji, o którym mowa w § 4 uchwały.
2. Dotacja nie podlega przekazaniu w sytuacji, gdy stracił aktualność wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych.
3. Do czasu uchwalenia budżetu gminy, podstawą do wyliczenia dotacji jest kwota przyjęta dla przedszkola samorządowego, w projekcie budżetu.
4. Osoba prowadząca niepubliczny punkt przedszkolny sporządza i przekazuje do Urzędu Gminy i Miasta Żuromin – nie później niż w ciągu 10 dni po upływie każdego miesiąca – rozliczenie otrzymanych zaliczek.
5. Wzór rozliczenia dotacji za miesiąc stanowi załącznik Nr 2 do uchwały.
§ 6
- Osoba prowadząca niepubliczny punkt przedszkolny w terminie do dnia 5 stycznia następującego po roku, w którym udzielona była dotacja, sporządza roczne rozliczenie wykorzystania dotacji, ujęte w zbiorczym zestawieniu.
- Rozliczenie dotacji powinno zawierać:
a) informację o faktycznej liczbie dzieci uczęszczających do niepublicznego punktu przedszkolnego w okresie rozliczeniowym z wyszczególnieniem dzieci będących mieszkańcami Gminy i Miasta Żuromin oraz dzieci z innych gmin,
b) kwotę otrzymanej dotacji w rozbiciu na poszczególne miesiące,
c) kwotę dotacji wykorzystanej zgodnie z przeznaczeniem,
d) kwotę dotacji do zwrotu.
3. Wzór wniosku stanowi załącznik Nr 3 do uchwały.
4. Zwrot dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem, pobranej nienależnie lub w nadmiernej wysokości odbywać się będzie zgodnie z art. 252 ustawy o finansach publicznych.
§ 7
- Kontrolę prawidłowości wykorzystania dotacji przeprowadza się na podstawie upoważnienia wydanego przez Burmistrza Gminy Miasta Żuromin.
- Kontrola może być przeprowadzona w każdym czasie, po uprzednim powiadomieniu osoby prowadzącej niepubliczny punkt przedszkolny o terminie przeprowadzenia kontroli.
- Kontrola dotyczy w szczególności zgodności ze stanem faktycznym liczby dzieci wykazanych w rozliczeniu oraz zgodności wydatkowania środków przeznaczonych na dofinansowanie wydatków bieżących niepublicznego punktu przedszkolnego w zakresie kształcenia, wychowania i opieki, w tym profilaktyki społecznej.
- Z przeprowadzonych czynności kontrolnych sporządza się protokół w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
- Wzór protokołu z przeprowadzonej kontroli wydatkowania dotacji stanowi załącznik Nr 4 do uchwały.
§ 8
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Miasta Żuromin.
§ 9
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
|