Akt małżeństwa zawarty przed kierownikiem USCPodstawa prawna: art. 54 ustawy z dnia 29 września 1986r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. Nr 36, poz. 180 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty:
- do wglądu należy przestawić dokumenty stwierdzające tożsamość (dowód osobisty, paszport)
- złożyć odpis skrócony aktu urodzenia (nie składa się aktu urodzenia jeżeli są przechowywane w księgach USC, w którym ma być zawarte małżeństwo)
- złożyć dowód ustania lub unieważnienia małżeństwa lub jego nieistnienie:
- odpis skrócony aktu zgonu lub odpis prawomocnego orzeczenia sądu o uznaniu za zmarlego, bądź stwierdzenia zgonu poprzedniego małżonka
- odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o jego rozwiązaniu lub unieważnieniu albo odpis prawomocnego orzeczenia sądu o rozwodzie lub o unieważnieniu małżeństwa
- złożyć pisemne zapewnienia przez osoby pragnące zawrzeć małżeństwo o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa. Zapewnienia te muszą być złożone na miesiąc przed planowanym terminem zawarcia związku małżeńskiego
Opłaty: Od sporządzenia aktu małżeństwa pobiera się opłatę skarbową w kwocie:
84 zł na podanie (które zastępuje zapewnienie)
Tryb: Zaświadczenie wydawane jest przyszłym małżonkom lub jednemu z nich, bezpośrednio po jego sporządzeniu i zachowuje ono ważność przez okres 3 miesięcy od jego wydania
Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego (SO i USC) -
Kierownik USC i Wydziału Spraw Obywatelskich pokój 1, telefon (023) 657-24-61 mgr Kortes Iwona
Urząd Gminy i Miasta w Żurominie ul. Plac Piłsudskiego 3 09 - 300 Żuromin woj. mazowieckie tel./fax. (023) 657-25-40, 657-25-58 |