Uchwała Nr 179/XXVI/08
Rady Miejskiej w Żurominie 
z dnia 30 grudnia 2008 roku 
  
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy i Miasta Żuromin na rok 2009. 
  
Na podstawie art. 18 ust. 1 i ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” , lit. „i” oraz pkt10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.).  
  
Rada Miejska uchwala, co następuje: 
  
§ 1. 
  
Dochody budżetu gminy w wysokości 28 746 068 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1. 
  
§ 2. 
  
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 31 064 288 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, w tym na zadania inwestycyjne nieobjęte wieloletnimi programami inwestycyjnymi w wysokości 3 442 000 zł zgodnie z załącznikiem 3a. 
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009 - 2011 zgodnie z załącznikiem nr 3. Łączne wydatki na zadania inwestycyjne wynoszą 5 062 000 zł 
  
§ 3. 
  
1.Deficyt budżetu gminy w wysokości 2 318 220 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z: 
1) zaciąganych kredytów w kwocie - 1 058 220 zł, 
2) zaciąganych pożyczek w kwocie - 1 260 000 zł, 
 2.Przychody budżetu w wysokości 810 972 zł ,(kredyty 424 752 zł i wolne środki 386 220 zł ) przeznacza się na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów w wysokości 475 000 zł , pożyczek w wysokości 335 972 zł,  
 3.Przychody budżetu w wysokości 3 129 192 zł, rozchody w wysokości 810 972 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4 
  
§ 4. 
  
W budżecie tworzy się rezerwy: 
1) ogólną w wysokości - 74 323 zł, 
2) celową w wysokości - 420 000 zł, 
z przeznaczeniem na: wydatki bieżące oświaty i wychowania oraz edukacyjnej opieki wychowawczej- wydatki na podwyżki dla nauczycieli, wydatki wynikające z regulacji wynagrodzeń nauczycieli poszczególnych stopni awansu zawodowego, skutków odpraw emerytalnych, oraz wydatków rzeczowych w kwocie - 420 000 zł, 
3) celową zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym w kwocie – 63 000 zł . 
  
§ 5. 
  
1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, w kwocie 4 422 181 zł zgodnie z załącznikiem nr 5. 
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 6. 
  
§ 6. 
  
1. Ustala się dochody w kwocie 150 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 134 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, zgodnie z załącznikiem nr 7.  
2. Ustala się wydatki w kwocie 16 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem nr 8.  
  
§ 7. 
  
1. Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie , dla zakładów budżetowych: przychody – 1 500 000 zł, wydatki – 1 500 000 zł, 
2. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 90 000 zł; wydatki – 90 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9. 
  
§ 8. 
  
1. Dotacje podmiotowe dla gminnych instytucji kultury na łączną kwotę 604 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10. 
2. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 100 000 zł, zgodnie załącznikiem nr 11. 
  
§ 9. 
  
1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości: 
1) przychody - 230 000 zł, 
2) wydatki - 220 000 zł,  
zgodnie z załącznikiem nr 12 stanowiącym zestawienie przychodów i wydatków na 2009r. 
  
§ 10. 
  
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na: 
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 500 000 zł; 
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - w kwocie 2 318 220 zł; 
3) spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie 810 972 zł. 
  
§ 11. 
  
Upoważnia się Burmistrza do: 
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 500 000 zł,  
2) zaciągania zobowiązań: 
a) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym 2010 jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2010 roku na łączną kwotę 400 000 zł, 
b) wykraczających poza rok budżetowy i wynikających z tytułu umów wieloletnich do kwoty łącznej 400 000.zł. nie obciążających jednak każdego budżetu lat następnych powyżej 
133 300 zł na realizację wydatków bieżących w zakresie: 
- dowożenia uczniów do szkół, 
- obsługi prawnej, 
- bankowej obsługi budżetu, 
- ochrony mienia, 
- ubezpieczeń majątkowych, 
- innych niezbędnych do realizacji ustawowych zadań. 
3) przekazywania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku 2010, w ramach kwoty, o której mowa w pkt. 2 lit. b. 
4) dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem zmian w wydatkach majątkowych z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami. 
5) udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do łącznej kwoty 200 000 zł, 
6) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy, 
  
§ 12. 
  
Przyjmuje się plan dochodów z zakresu administracji rządowej w kwocie 27 180 zł, zgodnie z załącznikiem Nr13 
Dochody podlegają zwrotowi do budżetu państwa 
  
§ 13. 
  
Dołącza się do uchwały prognozę łącznej kwoty długu i spłat gminy na koniec 2009 roku i lata następne. 
  
§ 14. 
  
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Żuromin. 
  
§ 15. 
  
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2009 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy i Miasta. 
						 |